lördag, oktober 20, 2007

Lördagsnjutning

Lördagsförmiddagen spenderades på fotbollsplanen. Adrian-9, till höger, och lagkompis-Pontus, till vänster grävde snabbt ner sig i en lövhög på fotbollsplanen. När jag stod på planen och mådde gott fick jag ett sms från Niklas som säger att det inte gör något om det här vädret parkerar över Åland i en dryg vecka. Det är definitivt så att det är ett perfekt väder för löpning.

Så efter träningen gav jag mig ut på en alldeles underbar löptur runt halva söderort. Det var ett 15,5km pass med en fart strax under 5:30-fart. Snittpulsen blev låga 154bpm. Det var en fantastisk dag att vara ute på en löptur. Termometern låg på 5-6 grader i skuggan men solen värmde rejält. Det var fantastiska färger på träden och luften var kristallklar.

Efter löpturen gick jag och Adrian-9 till Högdalen simhall för lite bad. Det var länge sedan jag badade nu. Har inte gjort det sedan i somras. På vägen hem gick vi förbi videoaffären och hyrde På andra sidan häcken. Den har sina poänger. Till middag fick det bli Pizza. Jag var alldeles för trött att ställa mig och laga mat. Det är ingen större kapitulation eftersom pizza var inplanerat för morgondagen.

Imorgon ska vi åka och titta på när Teodor-13 spelar basket. Det var också länge sedan. Det ska bli grymt kul...

Nu är det dags för nattning... Good night!!!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilka fullständigt galna färger det är så här års. Jädrans anamma.

Stanna vädret. Stanna!

20/10/07 21:22  
Blogger Masse said...

Det är den vackraste årstiden tycker jag! Men det är klart. När den första snön ligger på träden är det också magiskt. Och när trädens blad slår ut. Och sommaren blomsterprakt... Det är magiskt när som helst... Men jag föredrar hösten för att springa i... Speciellt när det är så här... 4grader och spöregn är inte lika kul... Men det funkar det också...

20/10/07 21:33  
Anonymous Anonym said...

Man får verkligen passa på att njuta av vädret nu, för plötsligt kommer snö, minusgrader och annat elände.

21/10/07 15:36  
Anonymous Anonym said...

Men det är fantisktiskt att ge sig ut och springa en vacker vinterdag också... Och är det ruskigt väder tränas även psyket... Jag känner mig aldrig så tillfredsställd som efter ett pass i oväder...

21/10/07 17:06  

Skicka en kommentar

<< Home