måndag, oktober 15, 2007

Studiedag och schemaläggning

Wow. Studiedag. Det har jag inte haft på länge. Men ikväll kommer jag att helt gå upp i Görel-älsklingens studier. Det är en stor hemuppgift i finansiering som ska vara inne på onsdag och det är minst sagt kämpigt. Jag kommer att sitta hela kvällen och försöka hjälpa henne med studierna och försöka få rätsida på problemen. Det är i synnerhet ett kapitel som spökar och vi måste få bukt med den innan vi kan gå vidare. Sen efter det är det väl fyra kapitel till som ska avklaras.

Det innebär att jag inte heller idag kommer att springa. Det spelar ingen större roll. Jag känner att jag är så pass med på banan att det inte är någon fara. Det enda jag behöver nu är att få upp speeden i benen. Det kommer jag göra i morgon då det blir det ett kvalitetspass med kortbacklöpning efter fotbollsträningen.

Sä här är planen inför Åland:
  • Tisdag: Backen
  • Torsdag: Snabbdistans på 8km
  • Lördag: 15km långsam löpning
  • Söndag: Intervallpass på söndag.
  • Tisdag: 8km marafart
  • Torsdag: 12km marafart
  • Fredag: PowerWalk på 5km.
  • Lördag: kortare promenad med Niklas på Åland?
  • Söndag: Marathon

Questions, anybody?

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

är man en "sucker for attention" om man blir stött om ingen kommenterat inlägget man skrivit? Är väl bortskämd med att någon (NIKLAS) har en åsikt, och det väldigt snabbt.

Får en flashback från barndomen när man ville leka och ingen var hemma...

15/10/07 18:41  
Anonymous Anonym said...

Amen - jag SKA! Har inte haft tid bara. Men jag känner onekligen igen känslan.

Tisdag: Backen
Inga åsikter, ser bra ut. Jag har min på onsdag. (om rumpan håller för det)

Torsdag: Snabbdistans på 8km
Bra pass. Fartlek på fredag för min del. Kanske lite långt med 8? Sprätt inte på i full fart i alla fall, för det kommer att kosta mer än det smakar.

Lördag: 15km långsam löpning
Varför? Riskerar du inte att bli trött? Nedträningsperioden är över!

Söndag: Intervallpass på söndag.
Har jag med: 8*400.

Tisdag: 8km marafart
Eller kanske till och med något långsammare? Samma som mig annars.

Torsdag: 12km marafart
Det är ett pass jag definitivt skulle hoppa över. Jag skulle bli trött av det - och det vill jag ju inte vara så nära inpå.
Möjligen kan du ersätta det med ett "kort och lätt" typ 4*200 eller 10 minuter backe i lätt tempo.

Fredag: PowerWalk på 5km.
Jag vilar fredag.

Lördag: kortare promenad med Niklas på Åland?
Ja, eller till och med 3-4 km lätt löpning för att lura igång kroppen.

Söndag: Marathon
Äh, det skiter jag i. Verkar ju jättelångt...

Eller också struntar du helt i vad jag säger...

15/10/07 20:38  
Anonymous Anonym said...

Du fick i alla fall ett LÅNGT inlägg ;)

15/10/07 20:38  
Anonymous Anonym said...

Okej... Det var långt inlägg... Jag ÄR lite tveksam över marafarts passet på torsdagen. Har funderat på ett backpass precis som du var inne på...

Jag hakar på ett kort pass på lördagen. Vet bara inte när vi ska få in den i vår planering. Kanske innan vi hämtar nummerlapparna men efter vi checkat in...

15/10/07 20:57  
Anonymous Anonym said...

hinner vi inte så hinner vi inte. Men innan pastan borde det väl också finnas en liten sekund, eller?

Men din idé är bättre, eftersom det är omöjligt att veta hur nummerlappsutdelningen kommer att se ut...

15/10/07 21:31  
Anonymous Anonym said...

vi får väl sätta ihop ett litet schema på våra aktiviteter så vi vet när vi har tid...

15/10/07 21:54  
Blogger Sten Berg said...

Jag har en hel drös frågor!
Först och främst, vad ska ni se för turistatraktioner på Åland? Den Åländska Pommern kanske? Gågatan i Mariehamn? Fyllon som går av från 24 timmars kryssen?
Nej okej förlåt, frågor:
Vad tror du att du får för tid på Åland?
Är banan flack?
Hur många startar?

16/10/07 22:39  

Skicka en kommentar

<< Home