söndag, oktober 14, 2007

Fotbollsturnering

Vi har idag spelat en fotbollsturnering i Rågsved på deras konstgräsplan Det var killarnas första matcher på 7-manna plan och på konstgräs. Det är större än vår gamla 5-manna grusplan och det märktes att killarna kände sig vilsna i början. Vi förlorade stort första matchen men spelade den andra ganska jämnt även om vi förlorade. Och en ganska klar förlust i tredje matchen. Alla dessa matcher var i princip betydelselösa eftersom alla gick till kvartsfinal.

I kvarten spelade vi mot Lidingö och det var ganska jämnt men tillslut avgjorde Lidingö med 3-1. Vi hade hoppats på att kunna vinna denna match för att få vidare till semifinal och final eller bronsmatch och vi toppade faktiskt laget för att kunna vinna.

Och som ett brev på posten kommer klagomålen från en förälder som tycker att deras barn får spela för lite. Jag hävdar att de killar som har ett fokus på fotbollen både på och utanför planen och på träningen ska premieras i matcher som denna. De killar som sitter och leker och inte lyssnar på mig när jag försöker prata med dem är de första som får stå tillbaka. Till saken hör att jag och Görel-älsklingen helt tog bort Adrian-9 från matchen på grund av dåligt uppträdande mot en lagkompis. Jo, lagkompisen fick också stå över.

Idag är det löpvila. Det känns faktiskt riktigt bra i benen efter långpasset igår men jag vill inte utmana återhämtningen med en runda i dag också. But it feels goood!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad ska man säga... Fotbollsföräldrar, ett lååååååångt kapitel i boken om vardaspsykologi.

Skönt att det känns bra. Jag har ont efter dagens pass. Men ett naprapatpass och fortsatt vila bör lösa det.
Och det går ju att springa i vilket fall - även om det naturligtvis hämmar. Och rimligen mot slutet av loppet. Men med vila och rehab så borde jag hämta mig hyggligt i alla fall.

14/10/07 22:53  
Anonymous Anonym said...

Bra! Det gäller bara att ta sig runt... Jag börjar komma i rätt gungning. Hoppas bara allt klaffar...

15/10/07 00:31  

Skicka en kommentar

<< Home