onsdag, oktober 10, 2007

Come back

Tisdagar=fotbollsträning
Så även igår. Efter träningen slet jag på mig träningskläder och sprang (!) till gymmet för att köra ett pass. Det blev trappmaskin i 45 minuter och diverse benövningar i olika maskiner... Allt för att träna upp benen så att de hänger med längre i marathonloppet...

45minuter i trappmaskin är rejält tråkigt om man inte har underhållning... Då är det betydligt mindre tråkigt att springa till exempel.

I den beryktade foten kändes inget, nada, nothing, rien, nichts... Det var till och med så att under de 500 metrarna som det är till gymmet gjorde det mer ont i den andra foten... SÅ lite gjorde det ont...

Idag onsdag kändes foten lite halvstel precis när jag vaknade, men det gick snabbt över.

Jag är såååå jä*la lycklig, för idag får jag springa. Det blir ett lugnt pass på 8km på 42-44minuter.

Kan man uppnå runners high utan att springa? Maybe you can... Maybe you can...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härligt! Nu är jag återigen online. Ska putsa lite på sidan innan den är klar, men titta gärna in :)

10/10/07 11:10  
Anonymous Anonym said...

Och så länken...

10/10/07 11:11  
Blogger Masse said...

välkommen!

Din nya länk är härmed inlagd på rätt ställe!

10/10/07 11:30  
Blogger Sten Berg said...

Att göra mål i fotboll exempelvis har ju sin charm, men det går ju inte tillnärmelsevis upp mot ett riktigt sjudundrans runner high va?
Jag gjorde typ inga mål när jag spelade fotboll dock, var mer en ettrig och ful rensare. En sån alla hatade.

10/10/07 17:31  
Anonymous Anonym said...

Jag vet inte hur det är att göra mål i fotboll... Var 12 år senast jag gjorde mål i en match. Nu är jag tränare... och ett bra spel av killarna ger en liten kick men inte som runners high...

10/10/07 20:51  

Skicka en kommentar

<< Home