onsdag, oktober 03, 2007

Fotont

Jag som så gärna vill ge mig ut och träna. Full av energi och motivation. Återhämtningen efter Lidingöloppet har gått fenomenalt bra. Igår (tisdag) hade jag planerat att ge mig ut på en 8km-runda. Men under dagen började min vänstra fotled göra ont. Detta accentuerades under kvällen och nu har jag behandlat med Voltaren och Nikes compression strumpa.

Jag trodde mig höra igår att det knäppte när jag gick ner för trappan från jobbet... Har läst någonstans att det då är en sena som ligger fel och hoppar. Kan det vara så? Då tror jag att det är en inflammation någonstans i fotleden och självmedicinerar med en billigare kopia på ett känt piller med antiinflammatoriska egenskaper.

Vad gäller den kommande träningen har jag ju pratat om att träna upp styrkan i benen... Jag har aldrig egentligen haft starkare ben än när jag slet i trappmaskinen. Det var dessutom trappmaskinen som hjälpte mig att gå ner från 104kg till 82kg en gång i tiden. Det kanske kan få mig att gå ner några till på samma gång som jag blir starkare i benen... Ytterligare två flugor i samma smäll... SÅ, jag kommer under vinterträningen att några av de passen som jag är på gymmet att byta ut löpningen på löpbandet mot trappmaskinen.... Eller kanske ännu bättre köra både och... Now, isn't that a good strategy?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trappmaskin - uppförsbacke. Känns som samma grej.
Ta det lugnt nu och skada dig inte! Formen finns där - om vi låter bli att köra för hårt bara.

3/10/07 10:01  
Anonymous Anonym said...

jajamensan... och det är aldrig för tidigt att baissa ett lopp... ;-)

3/10/07 10:07  
Blogger Sten Berg said...

Jag läste just fel, läste " det är aldrig för tidigt att... ähsch förlåt det är bara min dåligt barnsliga sida som tänker.

3/10/07 22:51  
Blogger Masse said...

haha.. Du menar en nödlandning... Nää. Det är en försvenskning av baisse.

3/10/07 23:14  

Skicka en kommentar

<< Home