onsdag, september 26, 2007

Fara på taket

Det är med tungt sinne jag skriver dessa ord. Jag kanske inte kan delta i Lidingöloppet på lördag. Jag kanske får startförbud av Görel-älsklingen.

Jag har ju tidigare haft lite snuva som nu är som bortblåst. Men nu har jag en aningen beslöjad röst.

Blir det inte bra idag eller under morgondagen så kommer jag att allvarligt överväga att inte ställa mig på startlinjen på lördag. Det är ju trots allt Åland som är hösten prioritering och skulle jag starta lite småkrasslig på lördag riskerar jag inte bara allvarlig hälsoprobelm utan även starten på Åland... And we don't want that...

7 Comments:

Blogger Sten Berg said...

Kom igen nu!
Tänk noga noga igenom detta.
Sjukdom är sjukdom. Men man ska komma ihåg att mycket förstoras just innan ett lopp, ett lillfinger blir en hel hand, en hostning blir en hel influensa.
Jag sitter i samma båt just nu.
Men jag sk ata mmig tusan vara bra överbevisad innan jag ställer in.
Kommer köra hotline med minst tre läkare på raceday.

26/9/07 14:32  
Blogger Masse said...

Så sant. Vi blir hypokondiker inför ett lopp... Det är nackdelen med att vara så nära sina kroppssignaler som vi är.

Men jag kommer att ta det säkra före det osäkra om jag är tveksam.

26/9/07 14:49  
Anonymous Anonym said...

Tråkigt att höra men vettigt att inte starta om du inte är 100 procent.

För egen del är det först nu jag känner att jag kan träna fullt igen, och jag inbillar mig att det beror på att jag inte var 100 frisk när jag startade i maran i somras.

Med facit i hand hade jag inte ställt upp i maran, men man är ju envis...

Dock slutgnällt nu. Är återigen på gång och siktar på många lopp framöver.

Krya på dig!

26/9/07 15:49  
Anonymous Anonym said...

Jag är fortfarande stolt över att jag bröt - men glad att jag startade. Det gav många erfarenheter inför nästa år. Mitt råd är att du startar i lugnt tempo - så länge du inte har feber eller är rejält genomsnorig. Om det inte är okej i kroppen så känner du det ganska snart.

jag tror att kroppen reagerar på att man går från nerträning till vila. Jag var ju kymig innan halvmaran - men det gick ju rätt okej ändå.

Men med halsont och snor får du ICKE starta! Men det ska vara riktigt halsont - lite småtjock i halsen tror jag ingår i konceptet.

Krya på dig!

26/9/07 17:03  
Anonymous Anonym said...

Tack! Vi får hoppas på det bästa... Jag tror att det är över 75% chans att jag startar så riktigt så allvarligt är inte läget... Än!

26/9/07 17:13  
Anonymous Anonym said...

startförbud? Meh! Henne kan du väl brotta ner?

26/9/07 19:03  
Anonymous Anonym said...

mmm det kan han, det gör han varje gång, ingår det i runners high? ;o)

30/9/07 20:10  

Skicka en kommentar

<< Home