måndag, september 24, 2007

Skoinvigning

Jag hann inte ens komma hem innan jag gav mig ut på premiärturen för skorna. Det var planerat ett milpass idag och direkt i början kändes det att skorna gav ett helt annat stöd för foten än vad jag är van vid. Den värk som jag känt på insidan av underbenen kändes ingenting. Helt perfekt.

Efter ca 7km började jag känna att det "brände" lite på insidan av höger fot precis i gränsen för innersulan. Väl hemma nu inser jag att jag fått ett två-tre centimeter lång blåsa. Man känner tydligt av det området där blåsan uppstod när man känner med handen. Det är som en förstärkning i sulan just där. Och det är inte alls samma sak på vänsterskon.

Det här är ju inte speciellt bra så jag kommer nog gå tillbaka med skorna till affären för att få det åtgärdat. Kanske en ny innersula eller ett par nya skor. Det får de avgöra.

Och passet då? Jo, en mil i 5:20-fart förutom en km mitt i passet med 4:13-fart. FAAAN vad kul det är att springa fort!!!

Summa summarum är jag riktigt nöjd med mitt skoköp ändå... Really satisfied.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad kan man säga:
Håll till höger bonnläppar - omspringning sker till vänster. WOHA!

24/9/07 22:22  
Anonymous Anonym said...

Det var ös... Det är så jäkla kul... kunde gått ännu fortare om jag startat direkt efter km-pipet... sumpade säkert 5 sekunder på att jag kom på för sent att ösa på.... Snart gör jag en under 4-tempo.

24/9/07 23:01  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att jag hade både en och två på femman i lördags (första två gick grisigt fort). Synd att klockan lurade mig på dem...
Med tanke på att backen upp knappast gick i mer än 5-tempo så måste jag ju hämtat tiden någon annanstans...

Shit vad vi är snabba! OCH ödmjuka...

24/9/07 23:08  
Anonymous Anonym said...

tjoho... Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst. Det ruggiga är de killarna som ligger och nöter långpass i den farten... Men snart är vi där...

24/9/07 23:21  

Skicka en kommentar

<< Home