tisdag, september 18, 2007

Ja, jag är en härmapa!

Ja, jag erkänner!!!

Jag är en härmapa!

Niklas skrev i sin blogg för någon dag sedan att han hade gjort ett snyggt PB på milen, trots att han egentligen är nertränad inför Lidingöloppet.

Jag vill ju inte vara sämre... Eller rättare sagt mina ben vill inte vara sämre... Idag var det dags för ett pass som skulle bli en mil. Tanken var att det skulle gå halvsnabbt (runt 5:10 tempo). Men vi vet ju sedan tidigare att mina ben inte går med på sånt... Niklas skriver på sin blogg att hans nya PB är 46:10. Jag dyker upp på gården samtidigt som klockan piper för en mil efter 46:00 enligt min SportTracks men 46:20 enligt MotionBased. Tror mer på MotinBased men har sedan jag skaffade min GF 305 bestämt mig för att det är ST som är min valuta. Och inte mig emot.

Nu måste jag erkänna att jag stannade klockan under 4 tillfällen under passet. Två gånger för röd gubbe, en gång för en kisspaus och en gång för att knyta skorna. Då går ju pulsen ner och det påverkar naturligtvis farten en stund efter pausen...

Men hursomhelst är jag jäkligt nöjd med det formbeskedet. I've got speed in my legs.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

vackert härmat! Så får du härmas nästa hur mycket du vill.

Viskar: (2:30 2:30 2:30)

18/9/07 21:39  
Anonymous Anonym said...

Tack!
Jag viskar tillbaka... (3:30 3:30 3:30)

18/9/07 21:42  
Anonymous Anonym said...

ja - det är väl det som det kommer bli.
På LL alltså... Sista milen på 120 minuter ;)

18/9/07 22:17  
Anonymous Anonym said...

Det på alla fyra kanske...

Näää. 3:30 är tiden på Åland!

18/9/07 22:22  

Skicka en kommentar

<< Home