torsdag, september 13, 2007

Rutinuppdrag

Det finns dagar när man gör saker man måste utan att lägga för mycket engagemang bakom det. Idag var det rasande vackert väder och jag kände att det vore mycket skönt att få ge sig ut på en löptur. Nu kunde jag inte göra det för det var föräldramöte med Adrian-9s klass. Görel-älsklingen gick dit och mitt uppdrag var att stanna hemma och utfodra barn.

När hon sedan kom hem var det hade det blivit mörkt och kallt. Lusten att springa var som bortblåst. Men det är vid dessa tillfällen som träningsdisciplinen träder in. På med kläderna och ut på den vanliga ÖBH-rundan. Farten skulle bli låg efter ett relativt tufft intervallpass igår. Jag bestämde mig för att hålla 5:30-fart. En fart som jag kan hålla i sömnen känns det som. Pulsen låg runt 150-155 bpm vilket är lågt för mig.

Tankarna som tänks i mer engagerande pass brukar ofta ligga på löpningen, men idag fanns tankarna på den rapport jag skriver i jobbet. Många bra idéer och infallsvinklar poppade upp i huvudet...

Den värk jag kände i skenbenen igår efter intervallpasset är nu lokaliserat till en liten muskel på framsidan av underbenet. Det var en enkel träningsvärk... Något som jag förövrigt känt i magen. Det är väl resultatet av att köra två högtempopass efter varann.

Imorgon är det vila och i helgen har jag en svag fundering om att ta mig ut på Lidingö för ett långpass på de 20 sista kilometrarna på Lidingöloppet. Det skulle vara kul att springa den rundan innan loppet. And who knows, maybe somebody will join me...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har tänkt samma tanke, men rutinuppdrag hindrar mig... Vi har vänner på besök på landet - och det lär inte vara ett poppis förslag.
Tyvärr. Det vore kanon annars.

14/9/07 07:31  
Anonymous Anonym said...

Jaha... Så kan det vara! Då tar jag den själv.

14/9/07 08:14  
Anonymous Anonym said...

jag skulle gärna hänga på men är nog lite busy... jag har ju faktiskt aldrig varit på lidingö, så jag skulle ju springa vilse på stört!
Och förresten har jag ont i knät.

14/9/07 10:32  

Skicka en kommentar

<< Home