fredag, september 07, 2007

Skobryderi

Fredag andas en positiv känsla inför helgen. Så även idag. Det enda smolket i glädjebägaren är en lättare molande känsla i ena underbenet som jag haft senaste veckan och som vägrar att ge sig. Jag behandlar med Voltaren-salva och positivt tänkande.

Motivationsnivå är på topp. Jag är lätt manisk i mitt intresse och har svårt att tänka på något annat än löpning, löpträning och löputrustning. Nu är det nya skor som står på manilistan. Jag springer i Asics 2000-modellen. De skor jag använder idag är förra årets modell och jag har tänkt att köpa årets modell. Jag provade ett par skor som snabbast igår och tycker att de är trängre över framfoten. Kan de vara så pass mycket smalare? Något som irriterar mig är den kartellbildning som gäller i sportaffärsbranschen. Hur kan det komma sig att ALLA sportkedjor säljer sina Asics 2000-modell mellan 1290 och 1300kr. Det är tråkigt och det hämmar konkurrensen.

Nu är det så att jag fått 200kr rabatt på Stadium på ett par skor när jag förlängde min Runners World prenumeration så kanske kommer jag att köpa där. Nu har min affär Runners Store 10% rabatt för pulsmedlemmar och eftersom jag vill stödja dem hellre än Stadium så köper jag nog där. Ett alternativ är att jag beställer ett par skor från någon nätbutik eftersom jag vet min storlek och vilken sko jag vill ha. Det blir mycket billigare men det dröjer då längre innan jag får skorna... Men det är ett alternativ jag måste undersöka innan jag kommer till köpbeslut.

Ytterligare ett alternativ är att jag lägger in en beställning till Bror-Björn som jämt och ständigt åker till USA. Där är skorna mycket billigare än här...Enligt Asics hemsida är rekommenderat retail-pris $95 vilket är 665kr. Det är ju föribövelen halva priset... That's an idea...

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag vill också ha nya springskor, gärna asics som jag har nu. Björne kan alltså shoppa? hmmm... intressant...

7/9/07 16:19  
Anonymous Anonym said...

Låt honom köpa ett par, men gå till RS och köp ett par också.
För att citera Trazan&Banarne: "Pojken sliter ju skor så jag vet inte vad". Det går ju lite drygt ett par per år. Så de han släpar hem kan ju stå på tillväxt.
Eftersom du ändå antydde på halvmaran att skorna börjar kännas slitna så tror jag att det är dumt att klämma in 30 mil till i dem fram till Åland. Du kommer att ångra dig.

"Hörru du Pelle, jag ska ta och sticka dig ett par kragvantar. Nu blev du väl glad?" (T&B igen) Gissa om det stackars barnet kommer få höra det ett par gånger ;)

7/9/07 16:32  
Anonymous Anonym said...

hmmm.. jag har ingen aning om han kan shoppa.. men mot en viss avgift kan han nog tänka sig det...

7/9/07 16:41  
Anonymous Anonym said...

Jag får väl börja med rågummisandaler som han skulle få istället för de fina myggjagarna...

7/9/07 16:42  
Anonymous Anonym said...

Är inte löparskor löjligt nära rågummisandaler?

Man kanske skulle springa i Kilroysmäck?

7/9/07 16:54  
Anonymous Anonym said...

visst! med stukad skärm

7/9/07 17:02  

Skicka en kommentar

<< Home