onsdag, augusti 29, 2007

Finslipning

På lördag är det Stockholm Halvmarathon (det som tidigare hette St Eriksloppet). Som kommunikationskonsult kan jag inte mer än gratulera till namnbytet.

Jag borde ha ganska mycket rampfeber eller åtminstone lite pirr i magen. Men jag känner ingenting... Det är ett träningspass i mängden. Lite kul skulle det ju vara att göra en för mig hyfsad tid men det är inget jag kommer att strida för om jag känner seghet i benen. Jag kommer inte att förbereda mig nämnvärt mycket inför loppet. Det enda är att mitt pass som jag borde ha på fredag ställs in och att passet jag hade idag fick bli relativt kort och långsamt.

Passet blev 7,2km med en fart på 5:30min/km. Det kändes bra i benen så jag tror att det kan vara rejäl studs i dojan på lördag. Vädret på lördag kommer bli runt 12grader och molnigt. Det blir bra tror jag. Idag på kvällen var det 10 grader och jag sprang i långtajts för första gången i år. Det var ganska varmt och jag kommer med all sannolikhet att ha korttajts på mig på lördag.

På lördag planerar jag att gå ut i 5min/km-fart. Sedan tappar man alltid lite på slutet så sluttiden kommer nog att bli runt 1:50. Vi får väl se hur det blir? Sub2h blir det nog hur som helst. (sub2h är ett fikonuttryck som löpnördar använder och det betyder under 2 timmar.) So now you know

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nä!
Under 1:45 ska vi klara, till och med ner mot 1:40 om allt stämmer.

För det har jag BESTÄMT!

29/8/07 23:18  
Blogger Masse said...

Okej... Då säger vi så... ;-)

29/8/07 23:26  
Anonymous Anonym said...

Trevlig löparblogg (hittade hit via traningsblog.blogspot.com). Lycka till på loppet på lördag!

/forss.blogg.se

30/8/07 22:40  
Blogger f-klassen said...

jag ska hålla tummarna, men kommer inte och hejar - bröllopsfest i Täby... (om jag nu kravlar mig ur sjuksängen)

31/8/07 11:20  

Skicka en kommentar

<< Home