torsdag, augusti 23, 2007

Morgonrunda

I tisdags skulle vi åka iväg på Kick-off till Finnbo bruk i Smedjebacken. Samling skulle ske på OKQ8 i Globen kl 0900. Jag vaknade redan 0630 (resfeber?) och kände att det var så pass mycket tid kvar till avfärden att jag skulle ge mig ut på en runda.

Det skulle bara bli en 8km-runda (som egentligen bara är 7,7km, men iallafall). Farten skulle vara låg det hade gått ganska fort den senaste rundorna. Tyvärr kunde inte mina ben hålla den tänkta takten utan trummade iväg i 5min/km-fart. Tror mer och mer på att det är den svalare temperaturen som gör att det går lätt... Det är som om man kommer ner från ett höghöjdsläger.

Jag snabbformulerade en teori i Nix's gästbok häromdagen att: "Min teori är att man försämrar mil-tiden med upp till 1 minut för varje grad över 15 grader." Jag tror banne mig att det stämmer ganska bra...

Under passet hade min mp3-spelare glömts kvar hemma och då fladdrade tankarna ännu mer än vanligt... Jag mer eller mindre skrev en artikel/kåseri i tankarna om löpning som jag borde ha skrivit ner direkt. Jag minns att jag var otroligt nöjd med några formuleringar och knorren på kåseriet/artikeln.

Tyvärr ingick det inte i planerna att sätta sig ner och skriva artikeln på kick-offen och de 12cl-stora nubbeglasen med O.P tog helt bort de resterande minnena av formuleringarna...

Vi får väl se! Minnet kanske kommer tillbaka... But I seriously doubt that...