onsdag, augusti 15, 2007

Dubbelpass Cykel & Tempo

Igår kväll efter jobbet lånade jag Teodors cykel och gav mig ut på en sväng. Vilken pina... För låg sadel och rödljus förstörde min upplevelse. Jag cyklade ut till Hellasgården där jag tänkt att springa en runda. Väl där ångrade jag mig och syklade hem igen. Något fascinerande var medelhastigheten LÄGRE än vad de snabbaste marathonlöparna springer. Och då cyklade jag... Det gör mig grovt imponerad av hur fort de egentligen springer. Det är sjukt fort...

Väl hemma började jag att förvälla svamp. Det tog sin lilla tid, men nu är allt utom en korg förvällt och infryst i lagoma portionspåsar.

Kl 22 hade jag fortfarande grym energi och jag försökte få med barnen på ett kvällsdopp men Teodor-13 har blivit alldeles för vuxen och tyckte att det var en superdum idé. " Meh, det är ju sent ju". Adrian-9 hade villigt hängt på. Det är tydligen bara vi som har barnasinnet kvar.

Istället för att ta ett kvällsdopp, drog jag på mig springkläderna igen och gav mig ut på en runda. Det var bara 16grader och det gillade tydligen mina ben, (trots en 2mila cykeltur ett par timmar tidigare). Det gick fort och lätt att springa. Och de vanliga 7,8km runt Örby/Bandhagen/Högdalen gick snabbt. Det tog bara 38 minuter att springa runt. Det var ett tag sedan benen kändes så pigga och det gick så fort, så lätt. Jag ser äntligen med tillförsikt på höstens träning att det kommer ge resultat. Det enda som krävs tydligen är att det blir lite svalare. Min kropp gillar tydligen inte att springa i värmen. But I guess I already knew that.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ja det har väl med muskelminnet att göra. "oh, det är varmt, nu tänker han springa minst fyra komma två mil..."

15/8/07 14:43  
Blogger Masse said...

Du har nog rätt. Det har väl med det att göra...

15/8/07 14:51  

Skicka en kommentar

<< Home