onsdag, juli 25, 2007

Midsemesterrapport

Nu så här i mitten av semestern är vi hemma en sväng från torpet för att barnen ska vara hos sin pappa i några dagar. Görel-älsklingen passar på att prova ut linser och gå till tandläkaren.

Här kommer korta referat från den träning som ändå genomförts under semestern:

Torsdag den 12/7
Idag gav jag mig ut på en löptur strax efter frukost kl11. Sprang ut till stora vägen och utefter vägen mot Åtvidaberg. När klockan visade 4km vända jag hemåt. På 41:40 avverkade jag mina 8km. Det var ett ganska tungt pass... Det känns att man inte sprungit på länge. Det var för övrigt premiär i den nya tröjan jag fått för träning inför Stockholm Marathon 2008. Den är ganska skön även om själva loppet känns ganska långt borta. About a year or so away.

Måndag den 16/7
Idag måndag startade simskolan i Klarsjön för barnen. Vädret var äntligen högsommar emd 25 grader i luften och 21 grader i vattnet. Helt klart badbart. När vi kom dit svidade jag om till spring kläder och gav mig ut på en runda. Jag sprang längs vägen in mot Söderköping. Det blev även nu 4 kminnan jag vände tillbaka. Det var ganska jobbigt i värmen. Det gav mig en hel del flashbacks. Väl tillbaka efter 42 minuter hoppade jag i badet. Skönt... Imorgon tillbaka igen... This time its swimming...

Tisdagen den 17/7
Det blev bara ett simborgarmärke. Har sedan länge lite problem med en axel som mest spökar när jag simmar faktiskt... Imorgon blir det löpning. Then it will be further than 8km

Onsdagen den 18/7
Idag var det återigen dags för att springa samtidigt som simskolan. Idag sprang jag hela vägen ut till till vägen. Det blev 9,7km fram och tilbaka. Det tog 53:25 vilket ger en fart strax under 5:30 vilket var målfarten för passet. Det gick ganska lätt idag. Skönt med lite kraft i benen igen. It was a while ago.

Torsdagen den 19/7
Det blev 400meter simning idag... Det tar sig sa mordbrännaren...

Måndagen den 23/7
Hemma i Högdalen igen. Jag gav mig ut på ett tempopass runt Hökarängen och Farsta och fick kryssa mellan mördarsniglarna... Det blev 8,5km med en fart på 4:58min/km. Kändes skönt men jag känner att mina magmuskler förtvinat något under semestern. I have to start doing sit-ups...

Mellan dessa pass har det förekommit inslag av träning som powerwalks med Görel-älsklingen och slagit det höga gräset med lie... I veckorna som kommer kommer mycket reparation av torpet utföras och the american cousins Noah and David and Aunt Kristin will visit us at the thorpe.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Simmning - vafalls. Tjuvtränar du för Vansbro???

Skönt att se att du gnuggar på, det är viktigt att komma in i lunken igen tror jag.

25/7/07 23:23  
Anonymous Anonym said...

Det är superviktigt att komma in i lunken. Jag har svåra motivationsproblem om man gör ett kortare uppehåll... Det är skönare i badvattnet och bryggan än längs landsvägen...

Japp jag tjuvtränar, men inte till nästa år...

25/7/07 23:42  
Anonymous Anonym said...

Thorpe??? hahha...
Croft heter det!
Pucko!

2/8/07 14:06  

Skicka en kommentar

<< Home