söndag, juni 24, 2007

MissommarsdagsPowerWalk

Midsommarafton avnjöts på Skansen med Görels väninna Nermina. Görel-älsklingen jobbade till kl3 och hon anslöt efter det. Det var väldigt mycket folk och en himla trevlig stämning. Överallt satt familjer och kompisgäng och hade picknick. Vi hade ingen picknick med oss, så vi gick till restaurangen Tre Byttor och åt en underbar middag. Efter middagen åkte vi hem och åt jordgubbar med glass och vispgrädde.

På midsommarsdagens morgon åkte jag och Nermina in till Skanstull och gav oss ut på en PowerWalk runt Söder. Det var helt öde längs promenadvägarna. Alla låg väl hemma och mådde illa efter midommarfyllorna kan jag tro... Det blev drygt 9km på ca 90 miuter. Inte mycket till takt men det positiva var att jag inte kände någonting i foten eller i ryggen. Det finns ett hopp ändå...

Efter hemfärden åt vi frukost med Görel-älsklingen som var hemma på lunch. Efter frukosten stekte vi pannkakor och packade en ryggsäck och åkte och hämtade Teodor-13 och Adrian-8 för en dag på Grönan.

Det blev en hel del bergodalbaneåkning i duggregnet men det gjorde inte ett dugg. (f'låt, var tvungen). Den nya attraktionen Kvasten var väl sådär kul tyckte jag men Nermina blev helt hooked på den... Framåt kvällen anslöt Görel-älsklingen och vi åkte bla uppskjutet. En superkul dag på Grönan, trots vädret.

Väl hemma grillade vi några köttbitar och åt en god middag innan det var dags för en film. New York waiting. En svensk film på engelska... Den var ganska långsam och jag kunde inte hålla mig vaken. Men tjejerna såg hela filmen och gillade den skarpt. Det var helt klart vad man kallar en chick-flick.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är smart du som promenerar istället för att springa! Bra jobbat. Kul att kroppen börjar må bra redan nu. Det kanske är naprapatbesöket som gör susen?

25/6/07 15:59  
Anonymous Anonym said...

Kroppen är helt återställd... Helt otroligt skönt... Jag börjar min träning på onsdag tror jag...

25/6/07 16:27  

Skicka en kommentar

<< Home