tisdag, juni 19, 2007

Naprapatbokning

I den långa jakten mot målet på stockholm stadion är det viktigt att kroppen har en stadig grund att stå på inför avstampet. I dagsläget har jag en smärta i högersidan som jag första gången kände efter en mil på marathonloppet. Det är inget som känns akut men likväl är det bra att få det fixat av naprapat-Micke. Jag har ju under en längre tid pratat om det i denna blogg men inte fått tummen ur... för att boka en tid. Det krävdes att min Görel-älskling tog tag i saken och bokade in en tid. Görel-älsklingen har för övrigt namnsdag idag. Grattis gumman!

Nu på torsdag kommer jag att genomlida korrigeringsbehandlingen. Det ska bli skönt!

Vi får se om kanske naprapat-Micke har något vettigt att säga om min fotsmärta också. Är det så att naprapater kan annnat än ryggar? Det låter väl iofs ganska troligt... Vad gäller fotsmärtan så har jag upptäckt att smärtan blir mindre om jag går i skor som har lite uppbyggd hålfot. De skor jag i normala fall har till jobbet är platta vilket gör att smärtan ökar.

Jag har en teori om smärtan.... Det är en sena som håller upp fotvalvet som är lite uttänjd av de 4,2mils löpandet. Om jag behandlar 3 gånger om dagen med Voltarensalva och fotriktiga skor i en dryg vecka så borde foten bli bra snart... Insha'Allah

5 Comments:

Blogger Jag är nästan som du said...

det där sista var ju inte engelska... eller funkar det på vilket språk som helst?

19/6/07 09:20  
Blogger Masse said...

jag har haft både franska och finska tidigare...

19/6/07 09:24  
Anonymous Anonym said...

Naprapater kan definitivt en massa andra saker än ryggar. Knäna, fötterna och ljumskarna har fått sig en repa av min naprapat.

19/6/07 15:53  
Blogger Masse said...

Det låter bra. Men ljumskarna lämnar jag till Görel-älsklingen.

19/6/07 15:58  
Anonymous Anonym said...

Vi gratulerar namnsdagsbarnet i efterskott! Det blev lite mycket igår med alla tjejer. Kramar till Görel!!! K o B

20/6/07 08:40  

Skicka en kommentar

<< Home