tisdag, juni 12, 2007

Anmäld (354 dagar kvar)

Vem som helst kan göra ett misstag. Idioten gör två.

Jag har anmält mig till Stockholm Marathon 2008.

Den fysiska statusen idag är ganska bra. Jag har lite ont i höger fots utsida. Förövrigt den muskel som jag fick en "enzündigung" i i StAnton 1991. Vet fortfarande inte vad enzündigung betyder.

Låren är lite bättre. Idag behövde jag inte hänga i ledstängerna på vägen ner för trappan. I ryggen är det fortfarande ömt på höger sida.

Om man extrapolerar tillfriskningen så känns det som om jag är smärtfri nog att ta en kortare runda i helgen...

Jag försöker fundera på vad mina smärtor kan säga mig angående träningen. Foten och ryggen tror jag inte man kan komma ifrån. Benen däremot är nog orsakad av att jag inte skött min löpskolning med utfall tillräckligt bra. Det skulle stärka låren. Räkna med att jag inte kommer slarva med den... Eller hur var det med idioten? Mer om min analys av loppet senare och slutsatser inför kommande träningspersioder kommer i senare inlägg i denna blogg. (Som tydligen överlever)

Undertiteln är sedan tidigare "Min väg mot Stockholm Stadion". Nu med tillägget "and beyond"

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

madness...

12/6/07 12:38  
Anonymous Anonym said...

Fasen vad skönt att jag inte är den enda idioten i stan.. Var inne igår på att anmäla mig till S.t eriksloppet i september och Maran igen till sommaren.. Nu har vi ju tider att förbättra : )

/Peter

12/6/07 13:09  
Blogger Masse said...

Vi har ju det... Det ligger en aura av revansch i luften... Eller är det åska?

12/6/07 13:42  
Anonymous Anonym said...

Vad ska man säga...kommer göra precis samma sak som du, fast väntar nog tills efter semestern. Grattis till det enda rätta beslutet :D

Revansch var ordet!

12/6/07 17:10  
Anonymous Anonym said...

Skönt att se att du är på banan och på benen. Jag är fortfarande inte löpfrisk, så det var väl en evinnerlig tur att jag skippade eländet i lördags.

Är inte anmäld ännu, men det är bara en formsak. I huvudet är det redan anmält och klart.

Så som det ser ut nu är kommande lopp alltså:

Midnattsloppet
Stockholm halvmarathon
Lidingöloppet
Åland marathon
kanske ett litet kungsholmslopp???
Stockholm marathon

Glömde jag något?
Skulle vara knatteloppet i så fall ;)

12/6/07 19:12  
Anonymous Anonym said...

hmmm... midnattsloppet... Vore kul men inte rätt i tiden tror jag... Har knappt kommit hem från semestern då. Men Stockholms halvmarathon är väl klart möjligt...

12/6/07 21:14  
Blogger charlie brown said...

Helt galet att anmäla sig till nästa års mara så snart efter målgång.

Jo, jag är full av revanschlusta och kommer nog anmäla mig också men jag väntar till infanterielden slocknat och minnena bleknat först.

Kul att bloggen överlever och du fortsätter löpa mot nya mål.

13/6/07 08:29  

Skicka en kommentar

<< Home