måndag, juni 04, 2007

Måndagsmani (5 dagar kvar)

Snörvlande hostande kraxande människor överallt man ser. Tunnelbanan är full av sjuka människor. Man ser bacillodlingarna på stänger och säten. Jag överväger att skaffa ett munskydd för att inte utsätta mig för sjukdom. Jag har blivit riktigt manisk nu.

Jag har inte tränat hårt i ett drygt halvår för att bli sjuk nu. Det FÅR helt enkelt inte hända.

Jag kommer att hålla mig inne på onsdag, torsdag och fredag. Problemet är att barnen är hemma och det kraxas lite väl mycket för att jag ska känna mig bekväm.

Förutom alla baciller är jag nojjig över att skada mig. På torsdag ska Teodor-13s klass ut och paddla kanot. Frågan ställdes om jag ville följa med. Det hade väl varit kul att hjälpa till men jag har paddlat med 13-åringar förut och min erfarenhet är att 13-åringar inte paddlar mer än 100m sen "orkar" de inte mer. När turen ska vara 2mil drar jag öronen åt mig. Jag paddlar inte runt på ett gäng 13-åringar två dagar före mitt livs största fysiska utmaning.
Återigen; Jag har inte tränat hårt i ett drygt halvår för att bli skadad nu.

I know, I'm just being paranoid, but hey, it's my health we're talking about.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

klokt att tacka nej till paddlingen, been there done that... köp munskydd, du! Men att hålla sig inomhus med två smitthärdar till barn är nog inte så klokt... kör ut dem, eller sitt på balkongen!

4/6/07 15:09  
Blogger Masse said...

mmm... det blir nog balkongen... Inte för mig utan för barnen...

4/6/07 15:12  
Anonymous Anonym said...

hehe... nu fick jag inre bilder... adrian på en sån liten balkong en hel eftermiddag - näää...

4/6/07 17:03  
Anonymous Anonym said...

hehehe... han skulle hoppa ner... eller klättra upp till grannen...

4/6/07 22:03  
Anonymous Anonym said...

Ja, du är paranoid! :-)

5/6/07 11:59  
Anonymous Anonym said...

hellre paranoid än febersjuk :(

5/6/07 12:53  

Skicka en kommentar

<< Home