onsdag, maj 30, 2007

Utropstecken! (10 dagar kvar)

Ett frågetecken? som är uträtat är väl ändå ett utropstecken!

De frågetecken? jag hade när det var en månad kvar var följande. Se mina utropstecken! i rött

Ska man ha tajt eller lös t-shirt eller kanske linne?
Definitivt löst sittande. Är det jättevarmt blir det nog linne.

Ska man ta med mp3-spelare och i så fall hur ska man bära den med sig?
Nej... Ingen mp3...

Ska man ha några gel med sig?
Kan vara bra. Jag har testat att jag får med mig 3st i lilla nyckelfickan i svanken. Tänkte ta en varje mil.

Ska man ha keps?
Nej. Är det varmt så behövs avkylningen från huvudet.

Ska man ha solglasögon?
Är det sol i starten så tar jag med dem. Går solen i moln dumpar jag dem hos någon.

Ska man springa efter en farthållare?
Jag tänkte kolla efter 3:30 farthållaren men kommer inte att tveka att släppa och ta det lugnare om jag behöver.

Ska man gå på egna km-tidsnoteringar?
Det är nog bra att ha koll på farten i alla fall.

Vad släkt och vänner som kommer och hejar på beträffar så ber jag er att ta med avslagen coca-cola. En 50cl-flaska räcker. Gärna dextrosol. Vi får se om jag förser Någon med strumpor och extra skor om det är blött... It could actually rain. Haven't thought of that...

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Här var det taggat allaredan, ser jag - gott att läsa! Nästa lördag kommer bli grymt skoj.

Läste det där om keps, och håller inte helt med expertisen om att det alltid är bäst att låta kepsen vara av vid varmt väder - om det är riktigt stekande sol kan intrålningen mot huvudet överstiga utstrålning och normal avkylning med råge, vilket gör att det går åt mer energi och vätska för avkylning än om man skulle haft kepsen på. Men för att det ska gälla får det nog vara både bra varmt och bra vindstilla. Samt riktigt soligt...

30/5/07 12:36  
Blogger Jag är nästan som du said...

jag ställer en cola på avslagning direkt!

30/5/07 12:46  
Blogger Masse said...

Jo, det har jag funderat på... Då tror jag att det kan vara bra med en vit keps. men vi får se på 5 -dygnsprognosen om det blir en tur till runners store för blixtinköp av vit kepa...

30/5/07 13:09  
Anonymous Anonym said...

bättre än 5-dygnsprognos är 10-dygnsprognos
http://uk.weather.com/weather/local/SWXX0031?x=18&post=post&letter=S&code=code&y=10

30/5/07 16:25  
Blogger Puma said...

keps kan vara riktigt skönt att ha ibland, så överväg det. kör på en riktigt (töntig) löparkeps eftersom de är tunna.

var försiktig med den energidryck som ges ut vid vätskestationerna, testa den innan och se hur du tål den (kanske har du redan gjort det? har inte kollat din blogg...)

och håll absolut koll på dina km-tider på egen hand så du vet hur du ligger till tidsmässigt och håller ditt planerade(?) tempo. det är lätt att första sig innan...

lycka till!
/puma med marapojkvän. springer han under 2.50 har jag lovat att bjuda på resa till new york... :-)

1/6/07 23:45  
Blogger Puma said...

förta, inte första...

1/6/07 23:46  

Skicka en kommentar

<< Home