måndag, maj 28, 2007

Vilomåndag (12 dagar kvar)

Det börjar definitivt närma sig nu. Bara 12 dagar. Jag känner stor tillförsikt inför dagen och det enda som jag egentligen kan se som ett hot mot att jag ska fullfölja maran är värmen. Om det blir varmt så tror jag att det kan bli tufft. Men då ska jag dra ner tidsambitionerna straxt innan startskottet.

Något jag kom på skulle kunna hjälpa i värmen är ett svettband som kan torka upp svetten från pannan om det skulle behövas. Idag torkar jag med handflatan och det absorberar inte sååå mycket.

Nu så här dagen efer långpasset känner jag en liten svidande känsla i högerknäet när jag går i trappor. Hoppas inte det är någon fara, men bara för att vara på den säkra sidan har jag tänkt att ta det lugnt på träninspasset i morgon. Vill ju inte dra på mig något nu så här kort innan loppet. And a simple cold would mean disaster.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!

Vill önska dig lycka till på maran. Oroa dig inte för värmen, du kommer som förstagångslöpare att befinna dig i ett löprus i 4,2 mil så värmen märker du inte =) Mitt tips är shorts, linne och tunna strumpor oavsett temperatur. Keppa om det blir tokvarmt.

Har följt din blogg till o från under våren. Och det har fungerat lite som en inspirationskälla för mig. Är faktiskt impad av den kontinuitet du haft i träningen och att du följt programmet så pass stabilt.

/Goalbom Östersund

28/5/07 19:44  

Skicka en kommentar

<< Home