fredag, maj 25, 2007

Frågetecken? (15 dagar kvar)

Det börjar bli olidligt. Det är inte långt kvar. Jag har samma känlsa i magen som man hade när man var liten och väntade på att tomten skulle komma. Jag kommer ihåg den känslan som om det var förra året... Vänta nu... det VAR ju förra året. :-)

Tankar snurrar runt om hur man ska göra med utrustning. Linne eller inte... Tajts eller shorts...

Ska jag försöka göra en klassisk kolhydratuppladdning med tömning etc, eller bara ta det soft och bara käka lite extra pasta... Eller ska jag köra carbo loader?

Igår fick jag idén att ta ledigt på fredagen före... och vid check i kalendern så jag att onsdagen är ledig för nationaldagsfirande... Ska jag ta ledigt på torsdagen också, och få långhelg? Många har ju sagt hur viktigt det är med att ta det riktigt lugnt dagarna före med sovmornar och ligga på soffan. Ska man göra det??? Men mitt jobb är ju inte speciellt fysiskt så jag tror att det inte spelar någon större roll om jag jobbar eller ligger på soffan... Man kanske ska ta måndagen efter ledigt för ännu mer återhämtning...

Hur ska man lägga upp loppet? Ska man haka på G-mans 3:30-tåg eller ska man köra sitt eget lopp... Ska man gå ut lugnt för att ha lite mer krafter kvar den sista milen eller ska man köra strikta km-tider??? I don't know. I just don't know.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

kör på din egen känsla, skit i klockan och andra och gör ditt eget lopp.Maran är för lång för att upptäcka att man kört för hårt efter halva loppet, då kommer man inte i mål!

PG

25/5/07 21:18  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att jag kommer gå på känsla - med en sneglande koll på pulsen.

Jag har ju ett huvudbry ytterliggare: jaga sista passen eller vara lite försiktig???

25/5/07 21:46  
Anonymous Anonym said...

Det är nog känslan jag går efter också... Och jag kan bara ge dig ett råd Niklas...

Du kommer väl inte klara 3:30 i alla fall? Men se till att du tar det runt och för att göra det måste du stå på startlinjen. SÅ alltså... ta det lugnt... Och ställ lättskorna hemma... ;-)

25/5/07 22:26  

Skicka en kommentar

<< Home