lördag, maj 19, 2007

Lördagsmysrunda (21 dagar kvar)

Varannan lördag är det fotbollsträning som vanligt... Jag tänker inte beklaga mig mer att jag inte kunde vara med på Kungsholmen runt. Efter träningen åkte jag till Länna för att storhandla. Jag passade på att besöka Stadium och inhandlade ett par nya Segerstrumpor och lite av Vitargos carboloader. Carboloader är kolhydrat i pulverform. Det tar man innan ett lopp för att man ska slippa äta så mycket mat. Det kan vara smidigt. På vägen till Länna passade jag dessutom på att åka vägen om Ågestas motionsspår. Det verkar mycket trevligt motionsområde... Dit ska jag åka och springa någon gång.

Istället begav jag mig ut på en runda när jag kom hem från shoppingturen. Det blev 13,4km. Jag hade bestämt mig för att vara långsam idag och inte dra upp pulsen så mycket. Det blev 5:37min/km. Det är en takt som ger en puls på ca 150bpm... Det är en mysig fart...

Imorgon ska jag ut på ett lite längre pass... jag tror det blir en 20-25km... också det i mysfart. Men vilken runda ska jag ta? Det börjar sina i fantasin... We will see...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej hej! Letade efter någon inspirerande blogg, och verkar ha hittat rätt! Ska bli kul att följa de få veckor det är kvar tills du ser sanningen i vitögat.

20/5/07 20:25  
Anonymous Anonym said...

5.37 - mysfart...
Kolla tiderna från december så får du se;)

21/5/07 11:14  

Skicka en kommentar

<< Home