söndag, maj 13, 2007

Mil-PB (27 dagar kvar)

Idag var det fotbollsmatch mot Rågsveds IF. Det blev stryk med 5-1 tyvärr. Men alla fick spela lika mycket. De var jätteduktiga och kämpade hårt men Rågsved har ett bra lag.

Tidigare på dagen var det obligatoriskt möte/flygbladsutdelning/korvgrillning med HAIS. Det var ett roligt evenemang. Från vårt lag kom Magnus, Sebbe och Viking... Övriga 15 stannade hemma.

Efter möter var det dags att ge sig ut på en runda som skulle vara en mil. Det var tänkt att den skulle avklaras på 52-57 minuter. Jag kände mig pigg och satte av i relativ maklig fart tyckte jag. Jag hade programmerat klockan att inte visa farten. Då kände jag att jag kunde springa utan att få någon press av något slag. Det gick bra varefter kilometrarna rullade på. Det var lättsprunget idag och jag kände att det skulle gå fortare än 52minuter... kanske under 50minuter. När jag tuffade uppför sista backen mot Högdalen med pigga ben såg jag att klockan var lite... Mitt nya PB på milen är nu 47:30.

Hade det varit tävling och jag gett järnet så skulle jag nog klarat av milen på 45minuter. Det är ytterligare ett bevis på att jag klättrat upp ett pinnhål i min utveckling... Min löpfart är nu under 5min/km. Idag var snittfarten 4:44min/km vilket är en bra bit under den tänkta marafarten. Kolla gärna in min runda på min träningsdagbok här!!! It feels so good right now!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bah!

Nu får du ge dig - jag tänker inte sprida fler superlativ ;)

Skämt åsido - grattis! Och håll med om att det är lite kul att du år i princip exakt där jag var för några veckor sedan.

"Hate to say I told you so"

13/5/07 22:03  
Anonymous Anonym said...

mmm...Tack... men om bara du skulle komma upp i din gamla kapacitet skulle allt vara mycket roligare!

13/5/07 22:05  
Anonymous Anonym said...

Tjenare, och grattis till den nya tiden; den är ju riktigt bra!

Tänkte också passa på och tacka för tipset du gav mig på puls.se angående hur jag skulle få bort mina axelsmärtor vid löpning: springa avslappnat och med fladdrande armar. Jag har sprungit så nu (och skämts:) ett snabbdistanspass och ett 18-km-pass utan minsta smärta i axlarna!
Tack för det - nu kan jag fokusera mig på löpningen igen.
Mike

14/5/07 10:03  
Anonymous Anonym said...

Kul att kunna vara till hjälp... ;-)

14/5/07 13:21  

Skicka en kommentar

<< Home