torsdag, maj 10, 2007

Torsdagstankar (30 dagar kvar)

Idag är det en kort 8km-pass som ska avklaras. Det kommer bli den vanliga 8km-rundan runt Örby/Banhagen/Högdalen som jag ger mig ut på... Jag börjar kunna den rundan vid det här laget.

Det är nu ganska mycket att göra både på jobbet och hemma så jag hoppas att jag kommer iväg innan det blir mörkt. Det vore ganska skönt. Men om jag kommer hinna blogga av mig ikväll är mindre troligt... Det kommer nog troligen bli lite sparsamt med det under de närmsta veckorna. Jag får väl, som nu, stjäla en kvart av arbetstiden för att skriva av mig lite. Allt detta för att Görel-älsklingen går in i en tung tenta-period och jag har lovat att helt sköta allt hemma. Städning, disk, matlagning, tvättning, nattning, påklädning, följatillskolan. Dessutom vill jag kunna hjälpa henne med studierna så mycket som möjligt...

Om jag gör allt detta har hon lovat att aldrig mer nämna att jag undlåtit att parkera om vår gamla bil Arne vilket medfört att "De hemlösa i Gropen" plundrat bilen på i princip allt. Imorgon kommer dock bärgningsfirman och hämtar Arne... Jag har förträngt honom och låtit detta ske... Mea Culpa...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Stackars Arne, är det tacken det? Efter alla dessa år... Grymt!

10/5/07 16:23  
Anonymous Anonym said...

Ge mig mer skuldkänlor bara! gör det... Ös på bara...

10/5/07 16:38  
Anonymous Anonym said...

Arne förlåter dig, ty det är gudomligt att förlåta!

Arne är hos sin skapare nu - och där har han det bra.

11/5/07 08:48  

Skicka en kommentar

<< Home