torsdag, april 26, 2007

Tandoorilöpning

Det är en mil som skulle avklaras idag... Bara för ett par veckor sedan var det 12 grader kallt när jag var ute och sprang. Idag var de 20 grader varmt. Det var som en helt annan planet. Med shorts och T-shirt och inte långkallingar och mössa. Anledningen till detta stycke är att jag svettades idag och tyckte det var för varmt. Så jag är tvungen att ge vädret lite perspektiv. Det har varit värre.

Idag tog milen strax över 51 minuter. Det var faktiskt skönt, för jag tittade inte på klockan utan sprang på i den takt som kändes bra. Jag gick direkt från Tandoori-kycklingen ut och sprang. Det var lite skumpigt och knegigt, men efter ett tag gick det lättare. Alltsomallt blev det ett tempo på 5:07min/km. Det var ett riktigt skönt pass med värme och stimulans i form av en ny runda. Det gick också väldigt lätt. Det känns att det varit ett lättare schema den senaste tiden 57km på 4 pass. Det ändras snart. Redan nästa vecka är det planerat 77km på 5 pass. That will be a lot harder...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Stabilt pass i mängden.
Intressant att vi alltid växlar. När du är i topp är jag i botten och vice versa. Lustigt fenomen...

27/4/07 11:10  
Anonymous Anonym said...

Jo... vi får väl synka oss så att vi båda är på topp om 43 dagar...

27/4/07 11:12  
Anonymous Anonym said...

Jo - det är visst det som är meningen med det här ;)

27/4/07 12:37  

Skicka en kommentar

<< Home