lördag, april 14, 2007

Kompispass

Det var med spänd förväntan jag styrde min kosa mot StEssingen för en springdejt med Niklas. Vi har ju i princip samma bakgrund och ligger på samma nivå träningsmässigt. Vi följer samma träningsschema och är båda slavar under vårt bloggande och träningsanalyser.

Idag var det dags för 15km som förlades runt Årstaviken. Vi var inte ensamma att ha tanken att ta promenadstråket utefter vattnet. Jag kan inte skylla dem. Det var suveränt väder med 20grader och strålande sol. Helt perfekt... När vi kom upp på Västerbron passade vi på att föreviga premiärturen med ett foto.

Det är förövrigt inte bara schemat vi har gemensamt. Vi har båda torp. Ända ner till att vi båda får blåsor på höger pektå.

Eftersom vi båda har en GF305, så ska det bli ruskigt kul att jämföra data från oss båda... Min klocka gick lite snabbare än Niklas. Jag hade sprungit 250 meter längre... Mysko... Det måste utredas. Min puls verkade ligga nästan exakt 10 bpm högre helatiden. Spännande.

Efter passet väntade kylda drycker på uteplatsen med fågelskådning och pastalunch. (tack för maten) Efter det spenderade vi två timmar med diverse småsnack. Det var som om vi känt varandra hela livet.

Det var verkligen fantastiskt roligt att äntligen få till ett kompispass. Nästa kommer redan imorgon då vi ska köra 30km med start på Karlaplan redan kl0900. Det kommer bli riktigt kul det också! CU 2morrow, mate!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Akta dig vi kommer ses ;)
Jag halkade iväg på en handlingsrunda med inköp av såväl utemöbler som gasolgrill - så jag har inte hunnit få iväg datat till dig. Nu sover tjejerna strax - så med lite tur så kommer det strax.

Kul att du har samma känsla som jag. Jag stjäl både ett klassiskt filmcitat och din vana att avsluta med engelska citat. Du kan fundera på vilken film det är till imorgon.

"This might be the beginning of a beautiful friendship".

14/4/07 22:04  
Anonymous Anonym said...

Åhhh... Enkel... Casablanca... Du får komma med något svårare...

14/4/07 23:57  

Skicka en kommentar

<< Home