måndag, april 02, 2007

Distanspasset

Söndagens pass blev ju som bekant uppskjutet till idag. 20km som skulle avklaras på 110-126minuter.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen... Mina ben kan inte hålla igen. Första milen på 49:59... Notera 49:59... Sub50 på milen... Skönt att ha avklarat det... Nästan som första gången ;-)

Av bara farten avklarade jag andra milen på 52 minuter. Så totalt sett blev det 1:42:35 på 19850meter.

Efter 5km löpning tog jag en energi-gel. Jag har aldrig provat en sån förut. Det var hemskt sött och sliskigt... Som att klämma i sig honung med citronsmak. Men jag inbillar mig att det gjorde att jag fick extra energi senare på passet. Benen kändes lätta hela vägen och det gick som en dans efter 15km när jag normalt brukar tappa orken. But today, I just kept running.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snyggt!
Lite tyngre än långpass ska vara anar jag på medelpulsen - men en bit under vad vi borde greja i snittpuls på maran.
Jag börjar tro på att det faktiskt kan gå (3:30 alltså). Det vore faktiskt galet!
Sub180 nästa år?! ;)

Gel smakar hårgele - typ.
Men jag tror också på att det funkar. Borde nog kanske skaffa en till på söndag...

Har skaffat marans sportdryck idag, tillsammans med korttights och svinfjolliga kallingar i material som andas - här lämnas inget åt slumpen. 42195 är långt...

2/4/07 22:43  
Anonymous Anonym said...

nja... idag skulle jag itne greja det. Men det ÄR långt kvar och vi kommer höja oss 2-3 snäpp tills dess. Jag känner ingen tidspress. Men sub3h... nja det är lite väl... fjollkallingar hade jag ett gäng sedan tidigare och de är suveräna...

3/4/07 00:03  
Anonymous Anonym said...

Nej - idag klarar jag möjligen halvmaran i rätt tempo. Kanske några km till på det. Men inte mycket till.
Men som du säger: jag tror att vi hittat en ny platå både du och jag, och med två tyngre träningsperioder framför oss så bör vi kunna höja oss två snäpp till. Och då tror jag vi närmar oss sanningen.
I mål tar vi oss "lätt" - vilket bara det är en hisnande tanke.

3/4/07 06:52  
Blogger Jag är nästan som du said...

coolt.
jag är full av beundran!

3/4/07 14:24  

Skicka en kommentar

<< Home