söndag, mars 18, 2007

Ågestarunda

Idag var det långpass om 25km på schemat. Jag har ju haft som projekt att springa på nya vägar varje pass nu ett tag framöver. Idag sprang jag ner till Huddinge för att ta Ågestavägen bort till Ågestabron över till Farsta. Sedan genom Sköndal förbi skogskyrkogården och in en sväng genom Kärrtorp. Sedan ner mot Enskede med en tur genom Enskede bort mot Årstafältet för att sedan spring hem mot Högdalen igen.

Turen var nästan exakt 25km och avklarades på 2:13. Det var faktiskt uppehåll hela tiden men det hängde i luften många gånger. Dessutom blåste det ganska friskt vissa delar.

När jag kom hem tappade jag upp ett bad för att värma mig lite. Det var ganska kallt mot slutet. Musklerna återhämtade sig fort. Nu känner jag i fötterna och i vaderna att jag sprungit 2,5mil, men övriga kroppen känns fräsch.

En idé som jag har fått är att jag förmodligen behöver något att äta efter ca 2mil... Det var verkligen tomt på energi sista 5. But, otherwise I felt good...

5 Comments:

Blogger Puma said...

Det kan ju vara en bra idé att ha med sig små små förpackningar med energigel/liquid... testa dig fram med vilken du tål bäst! En bra idé är att kolla hur du reagera på det märket (sportdricka alltså - ha det i ett vätskebälte och drick redan från början) som delas ut i samband med maran. Förra året var det många som mådde illa av det som delades ut.

18/3/07 22:40  
Anonymous Anonym said...

Låter som ett bra pass. Själv är jag på väg ut på mitt långpass, 23 goa kilometer i ett blåsigt Kalmar.

19/3/07 12:07  
Anonymous Anonym said...

Jag kan meddela att mitt långpass skedde i 15-20 graders värme och sol. 25 km kärlek på broar kan man sammanfatta det.

Var var ni? Jag var i Budapest ;)

Rapport kommer på bloggen under dagen...

20/3/07 08:55  
Anonymous Anonym said...

usch, vad äckligt det är med Budapest-bakelser... ;-)

20/3/07 10:09  
Blogger Snabba Fötter said...

Låter som du fick till ett bra långpass, helt efter skolboken gissar jag.

Vid pass över 90-120 minuter kan det vara bra att ha något mer än vatten med sig. Sportdryck eller annat med energi i. Jag kör med liquid på maran som är lätt att få i sig.

21/3/07 23:36  

Skicka en kommentar

<< Home