söndag, mars 25, 2007

Söndagsprojekt

Idag sprang jag 8km på min vanliga runda. Skulle egentligen varit längre men jag var tvungen att korta av det för att Görel-älsklingen och Teodor-13 skulle på basket. (Jodå, de vann igen. 97-27 mot Västerås). Rundan gick bra i 3km sedan blev jag lite nödig. Jag trodde att det skulle hålla hela vägen hem men 500m hemifrån hade nöden ingen lag. Idag blev en tall välgödslad. Trots detta blev det ganska bra tid.

Efter rundan slängde jag ihop en amerikansk äppelkaka. Sedan lastade vi gamla Arne (bilen alltså) full med barn och styrde kosan mot Dalarö där vi körde ombord på färjan till Ornö. Det var en mysig färjetur som väl kan rekommenderas. På Ornö var vi för att provköra en ny bil. Den hade funnits på Blocket i två månader men hade inte blivit såld. Många är väl för bekväma för att ta sig ut i skärgården för att titta på en bil. Bilen var mycket fin och prisvärd. Görel-älsklingen är en brutal förhandlare. Efter provkörningen stannade vi vid en vik för fika och mackkastning. Det var ett lysande ställe för mackkastning där alla stenar var flata som tallrikar. På Ornö finns även en koloni med totalt orädda rådjur... Vi såg två familjer med 3 djur i varje och de hade inte ett dugg bråttom att gå av vägen. It was like a safari.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ett gammalt känt söndagsnöje. Gödsla attså ;)

Blev det en bil?

25/3/07 22:37  
Anonymous Anonym said...

jajamensan. En vit 945. Det kanske inte framgick av inlägget?

26/3/07 09:08  
Blogger Jag är nästan som du said...

grattis! Var det avskedsturen för arne? när får ni nya bilen, och viktigast av allt, vad ska den heta?

26/3/07 10:25  
Anonymous Anonym said...

nån gång denna vecka tror jag. Jag tror att den kommer få heta Arne... Men de kallade den för Härke tydligen, men jag vet inte... Vi får se vad bilen säger att den heter.

26/3/07 11:44  

Skicka en kommentar

<< Home