torsdag, april 05, 2007

Skärtorsdagsrunda

Det var rätt skönt att komma hem tidigt. Jag mer eller mindre ålade mig i kläderna direkt. Det var en 13,2km runda med låg fart. Det är andra passet i rad som jag kunde hålla en bra/lagom fart.

Rundan gick runt Magelungen längs Ågestavägen. Det är klart lantligt där. På promenadstråket längs sjön växte hav av blåsippor och några enstaka vitsippor. Det var nästan magiskt vackert.

Annars var det en runda som krävde disciplin. Det skulle varit jättemysigt att få vara hemma och mysa med Görel-älsklingen istället. Men ibland måste man bara ta sig i kragen.

Nu på kvällen har vi lagat påskens mat och städat mellan varven. Imorgon åker vi till torpet med barnen för att fira påsk. På fredag och faktiskt också lördag ska jag vila men på Påskdagen ska jag ge mig ut i skogarna mellan Östergötland och Småland på en 27km-runda... Vi får väl se hur det går.

Glad Påsk eller Happy Easter, everybody

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snyggt tempo! Själv bryter jag mot allt jag påstår att man ska göra. Men det var ju så skönt ;)

Kul med låååångpass. Jag hoppas tvinga med hustrun på cykel - med Pelle i barnsadel på söndag.

Jag börjar planera nästa helg redan nu för övrigt. Jag tror att vi kommer att vara i stan - och det börjar bli lite fjantigt att vi inte sprungit ihop ännu. Vad sägs om att köra lördag/söndag som "träningsläger" ihop? Söndag är min plan att starta med 32 km kvar av maran och sedan "gå i mål" kring stadion. Om jag inte minns fel så går starten i så fall vid tidningshusen ungefär.
På lördagen har jag ingen annan plan än att se till att överleva i snigelfart (eller snarare se till att inte paja söndagspasset redan på lördagen).
Sussi såg lite ut som en citron när jag meddelade att nästa helg bjussade på två långpass i rad. Men hon är inte så lättstörd tack och lov...

Vi kan väl höras!

5/4/07 23:52  
Anonymous Anonym said...

Det tycker jag verkligen... vi är också i stan nästa helg...

Som sagt vi får höras!

6/4/07 00:24  

Skicka en kommentar

<< Home