onsdag, april 04, 2007

Kortbyxpremiär

När jag skjutsade hem Teodor-13 till Lilla Essingen såg jag Niklas ge sig ut på sin runda med sina coola brillor och sina gula hörlurar. Tänkte tuta men där tutan satt på min gamla bil sitter nu en krockkudde som jag klämde på. Attans... Men det såg bra ut, Niklas! Och lagom fart ;-)

När jag kom hem drog jag på mig mina nya NewLine tajts-shorts. Jag sprang de 2,5km bort till Fagersjöspåret och sprang två rundor och sedan hem igen. Det är en total sträcka på exakt 11km vilket avklarades på exakt 1 timme. Jag lyckades att hålla en bra fart... ;-)

Fagersjörundan är 3km lång men har grymma höjdskillnader. Det är 25meters stigning på 400meter. Det suger på bra. Notera dipparna i den röda pulskurvan det är när jag rundade och stannade för vatten.


Det var ju planerat för 12km egentligen men det var mer påträngande behov som fick mig att fatta beslutet att springa direkt hem.

På det hela taget ett skönt pass i skogen med kortbyxor. And it sure felt nice!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjoho!
Hoppas att du inte löste ut airbagen i ivern att ge dig till känna. Kul att du kände igen mig på brillor och lurar ;) För att stötta identifikationen så kan jag avslöja att det var svarta korttights och svart, tight, cykeljacka. Och svarta skor. Kul kille man är...

Klart det såg bra ut - du har ju lärt mig allt du kan!

5/4/07 23:44  
Anonymous Anonym said...

hahaha... jag är lika färgglad jag när jag är ute. Men jag känner mig som en julgran med mina silvriga Asics...

6/4/07 00:22  

Skicka en kommentar

<< Home