torsdag, april 12, 2007

Stegintervall

Stegintervall var dagens uppgift. Jag började med att programmera min favoritpryl efter Mäster Szalkais predikan. Han sa;

Uppvärmning och stretch som vanligt inför kvalitén.sedan kör vi en intervall-stege både upp och ner; 5min-4min-3min-2min-3min-4min-5min (totalt 26min)Vila 60 sekunder (stillastående) mellan varje intervallsträcka. Kör lite lugnare på de längre intervallerna (ingen som heslt mjölksyra) och tryck på lite mer på de kortaste.

Jag avklarade intervallen på 4:[40, 19, 23, 31, 36, 48, 38] Kanske inte riktigt så det ska vara men det var kul... Och det stöder ytterligare det jag alltid har sagt... Jag kan inte springa fort...

På lördag ska jag och Niklas springa runt Årstaviken och på söndagmorgon kl 0900 ska vi träffas på Karlaplans T-station för att springa 30km på marathonbanan. Vi få se upp så att inte polisen tar oss. Det är lite suspekt med två killar i korta tajts på Karlsplans station vid den tiden... Eller å andra sidan, vad vet jag... Det kanske inte alls är ovanligt... Man har väl hört vad överklassen på Öfvre Östermalm håller på med... You never know with that kind of people...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Whohooo - det ÄR kul med intervaller!!

Övfre ja - v lär väl möta en massa slynglar med backslick på väg hem från krogen...

Jag har inga fördomar.

Dubbeldate var ordet!

13/4/07 21:16  
Anonymous Anonym said...

hahahahaaaa... Men de är väl i Båstad eler Sandhamn så här års.. eller kanske tillochmed Tropez.

13/4/07 21:52  
Anonymous Anonym said...

Eller möter våren i Pariiiiiiiiis.
Men det är kanske SÅÅÅÅ 2004 att göra det.

Det är ju Barcelona som är det nya Paris - vet man inte det har man ju inget Sturecredd.

13/4/07 23:46  

Skicka en kommentar

<< Home