lördag, april 21, 2007

Städkväll

Efter fiaskot på Farsta IP i eftermiddags då det var division2-fotboll så var min direkta plan att jag skulle försöka senare på kvällen... Nu blir det ju inte riktigt alltid som man tänkt sig. Istället tog jag och Görel-älsklingen tag i vår förrådssituation. Vi rensade ut en massa skräp och fick helt plötsligt mer utrymme... Det var tungt och kan nästan räknas som ett pass... Näää, det går inte upp mot 5*800m. Inte på långa vägar.

Det är synd att jag var tvungen att hoppa över passet men det kan inte hjälpas. Min nya plan är att under morgondagens distanspass på 18 km lägga in en fartökning under sista tredjedelen. Tankan är att jag ska ta 12 km på 5:40min/km och sedan öka till 5min/km. På så sätt får jag kvantiteten av ett långpass men kvaliteten av ett fartpass... Då kanske skadan av att hoppa över dagens pass inte blir så stor.

Jag VET att jag kan springa långt men jag behöver få upp farten... Thats my priority right now.