torsdag, april 19, 2007

Tyrolsk backsubstitut

Idag har det varit Marknadundersökningens dag på Högloftet på Skansen. Efter en dag av föredrag och mingel väntade en middag på Tyrol för de normala människorna... De backar som finns i denna Tyrol gör en inte direkt snabbare... Det är ju mitt mål nu så jag substituerade Tyrolens backar mot Högdalstoppen... Jag vet! Jag är en svikare OCH tråkmåns men mitt fokus ligger på min träning så valet var lätt.

Som vanligt före backträningen är det 3km uppvärmning. Och efter 3km nedtrappning... Nog om det.

Backintervallen är 300 meter långa med en stigning på 12-13m. Den 10 april (Peppers och Henkans födelsedag) gjorde jag de på 1:[17, 13, 13, 14, 11]. Idag blev tiderna 1:[06, 08, 08, 13, 18]

Det ÄR en skillnad i snabbhet... Det ÄR skönt att se och det KOMMER att gå ännu fortare... Redan på Lördag blir det ytterligare ett kvalitetspass. Då är det 5* 800meter med 1minuts ståvila mellan... Senaste två gångerna detta pass skulle gjorts var det massor av snö och kallt. innan dess var det den 28december. Då gjorde jag intervallen på 3:[25, 41, 45, 47, 49]. Jag hoppas och antar att jag blivit så pass snabb att jag kan hålla 3:25 på alla 5 intervallen. But we will se...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

och lena halldenius! Hon blev 40 i år...

19/4/07 21:20  
Anonymous Anonym said...

Du är en nööörd, älskling. Men jag älskar dig ändå :)

19/4/07 22:54  
Anonymous Anonym said...

Du är alltså också backhoppare ;)
Även om din hoppning inte var lika konkret som min...

Klart man väljer träning före fest - förstår inte hur det blir nördigt? För inte kan val Görel mena interationsrapporterna ;)

Lycka till idag - jag hoppas på stordåd!

21/4/07 07:42  

Skicka en kommentar

<< Home