tisdag, april 17, 2007

Snabbrunda

Jag har varit lite deppig...

Under långpasset senast skulle vi ju göra en fartökning och vi satsade på en 4:55 fart... Det kändes tungt när jag inte kunde hålla farten... Jag är inte snabb... Det måste jag fokusera på i träningen nu fram till loppet.

I dag känns det lite bättre. Jag har ju min 7,7km som jag tidigare fått kämpa hårt för att komma under 40minuter. Den 5mars sprang jag på 39:15 med 166 i snittpuls, det var PB då... Idag gjorde jag exakt samma runda på 37:14 och en snittpuls på 165. Då känner man att det ändå gått framåt rejält och det trots att jag är rejält nedtränad nu... Vänta bara till Marathon, så ska det bli andra bullar... You just wait...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, men det är ju det träningen ska göra oss från nu och framåt. Det är inte för inte det kommer kortbackar och kortintervaller.
Misströsta icke - du kommer att kliva upp en tröskel till. Minst. Det är jag helt övertygad om!

Snyggt pass idag btw ;)

17/4/07 23:05  
Anonymous Anonym said...

Räknar med det... Det har ju ökat farten med två minuter på 8km senaste månaden och jag tror att det blir ytterligare två till om en månad och då är vi bara i mitten av maj.

18/4/07 08:41  

Skicka en kommentar

<< Home