tisdag, april 24, 2007

Tisdagstempo

Tanken var att jag under 5 km skulle hålla 5:15min/km-fart för att under de tre sista kilometrarna öka farten till 4:50min/km. Det var i allafall tanken.

Nu gick det både långsammare och fortare. Jag hade helt glömt bort min plan när jag gav mig ut. Jag i 5:25 tempo de första 3 kilometrarna för att under den fjärde öka till 5:15. I söndags startade jag fartökningen en km för sent. Nu blev det en för tidigt... Jag vet inte vad jag gör fel. ;-)

Den femte kilometern var svagt nerför och jag hade pigga ben så jag trummade på och avklarade den på 4:27. Vad jag inte riktigt hade räknat med att den långa sluttningen blir en ganska brant motluta och det tog rätt mycket mjölksyra att hålla 4:50tempo uppför... Men fy f*n vad kul att trycka på. Det som var ännu mer kul var att jag kunde fortsätta med ett högt tempo med hög syranivå...

Uppladdningen var inte den bästa idag. Som vanligt på tisdagar var det fotbollsträning. Efter det skulle jag hem och byta om och ge mig ut på min runda. Låst. Teodor-13 hade gått ut och låst och hade ingen telefon med sig. Varken jag eller Görel-älsklingen hade några nycklar med oss.... Adrian-8 var väldigt hungrig och trött efter träningen. Istället för att stå och hänga i trapphuset gick vi till den lokala Pizzabagaren. Adrian smällde i sig en hel Vesuvio och jag och Görel-älsklingen tog varsin sallad. Allt på krita... Det är fördelen med lokala syltor... Till sist kom vi hem och jag kom ut på min träning strax före kl21. Better late than never...

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nä -den uppladdningen är inte kanon. Jag har för övrigt erkännt mitt nyckelhaveri på jobbet nu. Aj.

Snyggt jobbat. En bra bit under maratempo i fyra km är ju lysande. För 5-10 sek är "en bra bit" - även om det ser pluttigt ut när man skriver det.

1 sek/km på maran är ju 42 sek i mål. 5 sek är 200 - vilket är 3 minuter - vilket helt plötsligt börjar räknas...

25/4/07 06:52  
Anonymous Anonym said...

5 sekunder är mycket... det är till och med 3:30... inte illa. det är en SOS-paus... Hoppas vid gud att man slipper det under loppet...

25/4/07 08:21  
Anonymous Anonym said...

Bara tvångstanken kring det gör väl att man får behovet.

Visst var det du som sa vingummin?

25/4/07 11:28  
Anonymous Anonym said...

jajamensan... kan vara värt ett försök innan det smäller...

25/4/07 11:48  
Anonymous Anonym said...

Masse har du sett att Mangolian har slagit ut?

25/4/07 18:21  
Anonymous Anonym said...

näää... Coolt... Måste gå och kolla

25/4/07 21:18  

Skicka en kommentar

<< Home