onsdag, maj 09, 2007

Kortbacke

Idag (läs igår) var glädjens dag i Högdalsborgen. Min konvalecens är äntligen över. Jag kände mig frisk och hade oerhört mycket studs i dojan. Efter den vanliga träningen med föräldramöte kom jag äntligen iväg. Jag fyllde vattenflaskan med Maxim Sportdryck red berries... Den är faktisk riktigt god och det verkar som om min mage inte har några probelm med den alls. Det är skönt att veta innan marathondagen.

På schemat var det 3km uppvärmning och nedvarvning som vanligt. Backen jag valde var i en annan del av högdalstoppen än tidigare backpass. Denna del är 166m lång... passar bra med tanke på att det är en sjättedels km. Stigningen är nästan exakt 10m, så den är relativt brant.

De nio iterationerna gick på: [47 39 43 43 47 44 49 43 41] Det kändes riktigt stabilt och pulsen som jag höll ett extra öga på efter förkylningen höll sig inom ramarna, de pendlade mellan 176 och 146bpm...

Det var väldigt skönt att få ge sig ut att springa igen efter en veckas uppehåll. It sure feels good to be back...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Schysst studs! Härligt att ha dig tillbaka. Min tur att bli frisk nu kanske, så att vi kan samordna formen ;)

Intressant att du vant dig vid Red Berrysmaken. Eller blandar du annorlunda än jag??? Det var ju den jag bjöd så chevalereskt på...

9/5/07 06:47  
Anonymous Anonym said...

Vet inte riktigt hur du blandar den. Jag går efter receptet på burken...

Du måste faktiskt bli bra i rumpan snart... det är bara en månad kvar nu... Vad säger naprapaten?

9/5/07 08:52  
Anonymous Anonym said...

Äh - vad vet han ;) Han påstod att VILA skulle hjälpa. Amatör.

Jag har konstaterat att det får bli vila nu till dess att det är bra - eller nästan bra. Inte lönt att kliva in på lidingövägen och vara småhängig. Det borde räcka med att skippa torsdagspasset - men vi får väl se... Det känns faktiskt rätt okej, bara jag ligger i absolut vila utan belastning ;)

9/5/07 22:00  
Anonymous Anonym said...

Vilken jäkla klåpare!

Och det är ju inte lång stund man får ligga så orörlig...

Det spelar ingen roll hur jag känner mig om en månad... har jag tränat ett halvår så ska inget få hålla mig från en start... Det finns ju Treo Comp... och det är lång tid på sig att bli hel igen lagom till LL30

9/5/07 22:56  

Skicka en kommentar

<< Home