torsdag, maj 03, 2007

Förkylningstider

Det är en komisk situation hemma hos oss. Jag har en förkylning som satt sig på öronen och Görel-älsklingen har en förkylning som satt sig på rösten. Hon viskar till mig och jag säger "Va!" till henne. Mycket roligt...

Idag är jag nästan helt kry. Imorgon räknar jag med att vara frisk. På lördag står ett 14km pass på schemat... Jag tar nog en 8km-runda istället... OM jag är frisk imorgon vill säga. Jag tänker inte sätta igång för tidigt och riskera att få ett bakslag.

Jag kollade igenom vad som återstår av schemat. Det är jäklar i min låda inte mycket.

Det är 10 kvalitetspass fördelade på:
  • 4st backlöpningar
  • 3st kortintervall
  • 2st fartlekar
  • 1st tempolöpning

Och 11st kvantitetspass fördelade på:

  • 3st 8km-pass
  • 1st 5km-pass (dagen innan loppet)
  • 2st mil-pass
  • 1st 14km-pass
  • 1st 15km-pass
  • 3st långpass på 31, 32 och 28km.

Sedan återstår bara 42195

Det låter inte allt för tungt faktiskt... Känns helt överkomligt... Det kommer nog bli riktigt tomt efter loppet... Men då är det bara att lägga upp ett nytt schema till Lidingöloppet... It will never be a dull moment...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag gjorde en liknande matematisk övning idag. 20,5 vecka av 26 genomförda. Det är inte illa!

Riktigt komiskt med era sjukdomar. Du kanske ska prata och hon lyssna stället ;)

3/5/07 19:08  
Anonymous Anonym said...

Ja... Det är något nytt i vårt förhållande. Det har alltid varit tvärtom ;-)

3/5/07 21:03  
Anonymous Anonym said...

hehe, precis vad jag tänkte men inte vågade skriva... ;P

4/5/07 09:14  

Skicka en kommentar

<< Home