tisdag, maj 01, 2007

Hemtraktspass gånger 2

Högdalens AIS- Älvsjö IF FF 3 slutade med Högdalsvinst med 5-1. På en torr och dammig fotbollsplan skördade Högdalen sin första seger för säsongen. Efter en taktiskt fulländad coachning av Högdalens coacher.

Direkt efter matchen kom syster-Agneta och guddotter-Hanna och hämtade mig för en resa till Nyköping. I Nyköping bor Mamma-Kajsa som passade på att fylla 65 när barnen kom på besök. Vilken tillfällighet!

Innan partajet fick jag på mig träningskläderna och gav mig ut på kortintervall. Det var meningen att jag skulle göra dessa intervall på min gamla hemmaplan Folkungavallen. Där har vi haft många jympalektioner. Men återigen var jag tvungen att ändra mina planer på grund av match. Jag hittade en sträckan på 400m som var rak och platt som jag sprang fram och tillbaka på. Det kändes då när jag sprang som om det inte riktigt gick så bra men nu när jag analyserar tiderna för iterationerna så verkar det ändå gått skapligt. 1:[34, 21, 24, 30, 41, 34, 34, 37, 34, 36]

På söndagen var det meningen att jag skulle ge mig ut tidigt på ett långpass men jag vaknade med lätt ont i halsen som jag trodde kom från den halva fotbollsplanen som jag andats in dagen innan. Istället åkte jag, syster-Agneta, guddotter-Hanna, mamma-Kajsa och pappa-Bosse till torpet för att sätta potatis i landet. Det var en skön liten utflykt och bilderna från den kan ni se här!

När vi kommit hem från passet var det fortfarande tidigt på eftermiddagen. Jag bestämde mig för att ge mig ut på ett långpass i mina gamla hemtrakter. Det skulle enligt schemat vara 28km men det stannade vid 24,6km. För att klara av vätsketillförseln kom pappa-Bosse förbi med bilen med vatten och knäckebrödsmacka. Som en tillfällighet var det också en gammal hemmaplan jag fikade på. IK Tun hette mitt fotbollslag när jag var i 12-13års åldern. Efter den korta pausen sprang jag vidare. Farten var i snitt 5:24 med en snittpuls på 154bpm...

Efter passet väntade mammas spaghettiochköttfärssås. På morgonen efter tog pappa-Bosse och jag en promenad längs Nyköpingån och tittade på Bäverfällda trän. Coolt. Samtidigt som vi kom hem så dök Görel-älsklingen upp och hämtade mig för ytterligare en tur till torpet. Där vi satte ytterligare mer med grönsaker och blommor. Mycket skönt, men tyvärr har jag åkt på en lättare förkylning som gör att jag inte kan springa idag. What a shame!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trist med förkylningen!
Jag missade mitt pass av femårsanledningar...

Skönt med ett par vettiga pass innan dock!

Funderar på att göra om denna vecka och nästa vecka för att få med kvaliteten - jag kommer resonera lite om det senare...

1/5/07 22:25  
Anonymous Anonym said...

Jag tror jag förstår vad du är ute efter... Jag tycker det verkar som en bra idé...

1/5/07 22:34  

Skicka en kommentar

<< Home