torsdag, maj 10, 2007

Torsdags-8 (fortfarande 30 dagar kvar)

Det var ljust när jag gav mig ut... jag gjorde det direkt när jag kom hem från jobbet. Det blev inte den vnaliga 8km-rundan. Istället rundan runt Gubbängen/Tallkrogen/Stureby/Bandhagen Högdalen. Tanken var ju att det skulle gå på 42-46 minuter enligt schemat.

Jag bara sprang på utan att egentligen bry mig om hur fort det gick utan i det som kändes som min naturliga fart. 42 minuter kan jag ju göra i sömnen. När klockan pep för att jag passerat 8km så stannade klockan på 39:13 vilket ger en fart på 4:54min/km. Snittpulsen var 163bpm. Den 24 april sprang jag samma runda på 40:22 med samma puls som idag... Det är roligt att se att träningen gett effekt och att mitt sjukdomsuppehåll inte sabbat allt för mycket...

Jag ser ljust på de 30 dagar som är kvar... Och lider samtidigt med Niklas vars rumpmuskel strular så pass mycket att han hoppar över dagens pass. Håll ut kompis! Du fixar det här! Men för att parafrasera en filmreplik (fixar du den:-). "It's supposed to be hard. If it wasn't hard, then anyone could do it"

5 Comments:

Blogger Masse said...

Hint... Skådisen som säger detta har jag parafraserat förut i denna blogg...

10/5/07 22:34  
Anonymous Anonym said...

Känns lite Tompa i Jerry Maguire, men jag kan vara fel ute!

Tack för omtanken. Det löser sig nog... Tror jag. Hoppas jag...

11/5/07 08:52  
Anonymous Anonym said...

Näää en annan Tom... Han är försupen basebolltränare...

11/5/07 11:27  
Anonymous Anonym said...

Jag var inne på det också..
Hanks it is.

Och Madonna är med.

Kan det bli annat än kalkon då? Ja, tydligen för den är faktiskt rätt bra - tjejligan är gissningen.

11/5/07 12:59  
Anonymous Anonym said...

RÄTT!!! Inte helt självklar... ingen klassisk replik direkt...

11/5/07 14:13  

Skicka en kommentar

<< Home