lördag, maj 12, 2007

Kortintervaller (28 dagar kvar)

Idag var det final för Polisens basketlag i Lions Cup. Tyvärr visade det sig att Tensta var lite bättre. Polisen förlorade med två poäng så det var jämnt. Teodor-13 blev vald till matchens kämpe och är väl relativt nöjd trots förlusten.

När jag kom hem och utfodrat Teodor-13, kompis-Mohammed och kompis-Angel satte jag mig i bilen för att åka och leta upp en ledig löparbana. Det var upptaget i Hagsätra och Farsta men på Enskede IP var det ledigt. Jag värmde upp med 2 km vilket kändes skönt... Därefter startade jag den förprogrammerade klockan med 15 iterationer med 300m med 45 sekunders ståvila mellan intervallerna. Måltiden (nej det har inget med mat att göra) var 63-66sek på 300m. Mina iterationer var [69 63 63 68 71 72 87 70 64 74 68 65 68 69 71]. Hade det inte varit en fotbollstrupp som intagit löparbanorna på iteration 7 så hade det blivit en relativt jämn serie. Det var skönt att ändå känna att man ändå har lite tryck i snabbhetsmusklerna... Alla backpass har gett resultat... Jag undrar om det inte hade gått snabbare om man sprungit på asfalt för det ÄR mjukt att springa på löparbana... Det BLIR tungt till slut. Eller som de säger i en film jag sett (knäcker du den, Niklas)... Why is everything so heavy in the future. Is there something wrong with gravity?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

lätt,tillbaka till framtiden del 2!

13/5/07 06:04  
Anonymous Anonym said...

nja... rätt filmserie men fel del... Det är del 1. När Marty McSorley mötte Doc på 50-talet...

13/5/07 13:45  
Anonymous Anonym said...

Avis är jag - och fel hade jag gissat. Min gissning hade varit Phil and Teds excellent adventure.

Bra fartjobbat!

13/5/07 21:13  

Skicka en kommentar

<< Home