måndag, maj 14, 2007

Kungsholmsfundering (26 dagar kvar)

I helgen som var ägde Göteborgsvarvet rum. 40tusen trängdes i drygt 21km. Det måste varit olidligt att inte kunna springa i sin egen takt. Om 26 dagar kommer jag att trängas med 17500 andra galningar i 42195m. Det skulle ju vara bra om man hade någon slags vana vid ett löplopp innan marathon för att inte helt bli överraskad vid trängseln... Jag har ju knappt sprungit bredvid någon, någonsin.

Som av en tillfällighet så går Kungsholmen runt på lördag. En halvmara med något tusental deltagare. Det är ett ypperligt tillfälle att träna sig på att springa löplopp... Jag fick dessutom tillåtelse av Görel-älsklingen att delta i loppet om alla sängar är renbäddade, all tvätt är tvättad, lägenheten städad och barnen utfodrade. Eller som min fd jobbarkompis Niklas (inte Nix) säger: Du är lyckligt förtryckt, Masse! Och jag kan bara nicka medhållande, med ett stort leende på läpparna... Nä, nu är det så att Görel-älsklingen är inne i en tentaperiod och jag har lovat att ta hand om hemmet till 100%. Det enda hon har sagt att hon ska göra är att ställa in sin disk i maskinen och borsta sina egna tänder... Men om hon ber mig om det så gör jag det också. ;-)

I så fall ska jag ta Kungsholmen runt i stället för långpasset på söndag. Det skulle passa bra... Jag ser faktiskt fram mot att vara med... I really can't wait...