måndag, maj 14, 2007

Krasch!!! (fortfarande 26 dagar kvar.)

Strunt är strunt, och snus är snus
om än i gyllne dosor.
och rosor i ett sprucket krus
är ändå alltid rosor.

En vacker dröm som gick i kras.
En illusion som brast.
Ty rosor i ett sprucket krus kan vara utav plast.

Tage Danielsson är poet till den enda dikt som jag kan utantill och den passar bra in på vad jag känner nu. En annan vis man har sagt. "Om något verkar för bra för att vara sant, så är det oftast inte det".

Jag kan inte springa Kungsholmen runt på lördag. Det är fotbolls-jävla-träning samma tid som starten. Jag var helt övertygad att starten gick kl.1300 och att jag skulle hinna med båda... Disappointed!!!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh - tråkigt! Jag unnade dig verkligen det passet.

Men du får se det positiva. Inte många har blivit av med långloppsoskulden på ett marathon...

14/5/07 22:06  
Anonymous Anonym said...

Sant, sant... Det kan bli spännande... och det är inte bara långloppsoskulden... Det är löploppsoskulden över huvud taget...

14/5/07 22:14  
Anonymous Anonym said...

Du menar att du inte ens flåsat runt midnattsloppet någon gång tidigt 90-tal??? Eller bara en liten stafett?

14/5/07 22:21  
Anonymous Anonym said...

japp... menar det... Tråkigt nog...

14/5/07 22:30  

Skicka en kommentar

<< Home