torsdag, maj 17, 2007

Marathonträning (23 dagar kvar)

Tidigt i ottan ringde klockan och det var dags att gå upp och bege sig till Östermalms IP. Cirka 250 tappra själar hade trotsat klockan och samlats där. Efter nummerlappsutdelning (jag fick nr 80) bjöds det på sportdryck. Kvart i nio gick den snabba gruppen iväg. Det var dem som siktar på 4:30fart. Kort därefter Var det dags för den grupp som jag planerat ingå i. Tanken var att vi skulle hålla 5:15fart. Här står vi samlade och väntar på att ge oss iväg.
Det gick ganska fort i början. Det var bara i samband med de 3 vätskestationerna och över västerbron som farten blev lite lägre.
Det var fantastiskt kul att springa och jag träffade en hel del trevliga människor. Bland annat Per som jag slog följe med sista 2,5km in till Östermalms IP. Per hade lite ont i knät. Jag hoppas det blir så pass bra att han klarar Marathon. Inne på IP pustade jag ut en stund med lite sportdryck innan jag tog mig hemåt.

Vad har jag då lärt mig av det här?
  • Om det är 15grader varmt som idag så blir det rätt kallt efter 2 mil. Kanske lämna en långtröja till familjen som man kan byta till om man fryser.
  • Om det blir varmt, spring i linne och VIT keps.
  • Försök att Springa och drick... jag tror man förlorar säkert 30sek per station. Det skulle motsvara 7 minuter i sluttid.
  • Tejpa bröstvårtorna med två tejpar var... I kors tror jag.
  • Ingen mp3 behövs.
  • Ät mycket mat...

That's all I can think of.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra tips! Såg kul ut som upplägg. Jag var dels i Vallentuna, dels för skadad för att haka på. Annars hade jag lätt varit med.
Vi får ta det fram emot S:t Eriks igen.

Jag har börjat småskissa på ett träningsprogram för LL - som innefattar Midnatsloppet och S:t Eriksloppet. Är du med?

18/5/07 07:18  
Anonymous Anonym said...

jag var också i vallentuna, så jag kunde inte heller haka på... annars hade jag också varit med! Lätt!!

18/5/07 07:44  
Anonymous Anonym said...

sorry nix, jag kunde inte låta bli....

18/5/07 11:09  
Anonymous Anonym said...

Vadå menar du? Den mesfarten hade väl du grejat med snöskor ;)

18/5/07 22:29  

Skicka en kommentar

<< Home