söndag, maj 20, 2007

NaturrutaN (20 dagar kvar)

Kunde inte hålla mig. Var tvungen att bege mig till Ågesta motionsspår för en runda eller två. Hade tänkt att prova milspåret men det visade sig vara;
  1. Svårt att hitta början på
  2. En stig.

Det fick istället bli två rundor på 6,2km-rundan som visade sig vara 5,9km... Det visade båda varven som jag sprang... Det blev alltså 11,8km på 1:04. Skööönt

I övrigt var det mycket varmt längs spåret... Ska definitivt inte ha svart tröja på marathondagen. Spåret var ganska kuperat bitvis men bra grusunderlag överallt. Det är nog bra på vintern då det måste vara mycket lättare att få till bra skidspår.

Området runt spåret var faktiskt fullt av soldyrkare... Både pensionärssorten som ssslingrande ormar. Hoppade över en kopparorm (jajavet, det är en ödla) men pulsen höjdes i allafall till 170bpm... Småskrattade åt min reaktion när plötsligt en RIKTIG orm gjorde utfall mot mig när jag sprang förbi... (Eller om han försökte fly hals över huvud när jag kom(de har ju förresten inget annat än hals och huvud)) Återigen tog pulsen ett skutt... We are certainly still primitive.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Usch - jag gillar INTE ormar! Och inte feber heller... Däckad i 39 grader. Vilar ju kroppen å andra sidan, och det behövs ju det med...

21/5/07 11:13  

Skicka en kommentar

<< Home