söndag, maj 27, 2007

Sista långpasset (13 dagar kvar)

Idag var det ett 28km långpass inplanerat. Tänkte ge mig ut 11:30 ungsfär för att ge mig själv gott om tid för återhämtning innan det är tid för fotbollsmatchen. Nu märkte jag strax innan dess att 305an har legat påslagen i dockningsstationen (med datorn avstängd) hela natten. På skärmen varnades det för låg batterinivå. Jag fick sätta på datorn för laddning av 305an. Det höll på att sluta i katastrof... Jag är märkligt beroende av "my precious".

Inför passet tog jag en Vitargo Carboloader. Jag inbillar mig att det gav lite mer energi i benen. Passet gick runt halva söderförort och det var varmt idag. Fyllde på vatten i Farsta och köpte en sportdryck i Globen.

När jag var i närheten av hemmet efter 25,13km pep 305an för att det var låg batterinivå. Jag hade då bara 600meter hem. Jag stängde av den och gick hem. Jag hade tänkt hålla en "mysfart" på 5:40min/km. Farten blev 5:39min/km men det var definitivt låg mysfaktor på passet. Kan jag vara lite nertränad redan för att snart toppa igen? One can only hope...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det tror jag verkligen att det kan vara. Så länge du inte har ont så tror jag att du kommer i form. Det har varit rätt hård körning för din del ett tag nu. Intervallen igår sitter i benen, var så säker!

27/5/07 21:01  
Anonymous Anonym said...

jo, de är rätt stumma... Jag hoppas det kan bli bra form till maran.

27/5/07 21:27  
Anonymous Anonym said...

Jag med!

Är just nu mest nedstämd. Åker till Madrid imorgon. Försökte snacka bort torsdag-fredag av andra jobbskäl, men det sket sig. Av anledningar som jag har lite svårt att köpa rakt av.
Och nu är Majken dessutom sjuk. Det är INTE kul att bli ivägtvingad på jobb då!

Det ska fan komma i maraform då...

27/5/07 21:58  
Anonymous Anonym said...

Det är jobbigt med jobbresor... De som inte åker på jobbresor inser inte vilket jobb det egentligen är. Men det är rätt trevligt också. Men det är svårt att kombinera med träning. Men du fick ju in bra pass i Budapest.

Hoppas Majken blir bättre!

27/5/07 22:18  

Skicka en kommentar

<< Home