lördag, maj 26, 2007

Dalbottenfest (2 veckor kvar)

Idag har det varit familjefest på Dalbotten. Det är en park där Högdalens AIS klubbhus ligger. I den soldränkta parken var det grillning, loppis och underhållning med Jugge Larsson och Lalla Hansson. Det var faktiskt riktigt trevligt. Vårt lag hade ett loppisbord och jag tror vi fick in ca en tusenlapp till lagkassan. Det är inte illa pinkat av en trähäst...

Efter festen åkte Görel-älsklingen till jobbet och jag gav mig ut på en träningsrunda. Det var 3km uppvärmning med 15*300m intervall med 45 sekunder vila mellan intervallen, avslutat med 2km avslutning.

Det är kul med intervall men det är samtidigt förbenat jobbigt. I det heliga schemat står det att intervallen ska ta mellan 62-66 sek. Mina 15 intervall tog 66, 64, 63, 67, 66, 72, 68, 69, 75, 70, 70, 74, 74, 73 och 69 sekunder. Jag tror att det någonstans i bakhuvudet låg morgondagens långpass och lurade så benen inte tog ut sig helt. Dessutom var festuppladdningen inte den allra bästa med hamburgare, korv och festis till lunch.

Nåja... ytterligare ett träningspass till handlingarna. Imorgon är det det sista långpasset innan maran med 28km löpning som jag planerat gå i 5:40min/km-fart... riktigt mystempo alltså. I'm looking forward to that...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

håhå!
Sköna iterationer. Mina såg ungefär lika ut, för jag fick minsann springa igår. Det märks i kroppen idag att det var ett tag sedan sist...
Vi kan låtsas att jag är hel nu. Tror jag. Kanske.

Blir inte långpass idag för min del, tar det måndag förmiddag innan planet till Madrid går. Kommer sova skönt på planet efter det ;)

Rapport kommer.

27/5/07 09:58  
Anonymous Anonym said...

Okej... låter bra att du är typ hel. Jag har som enda åkomma ett ont smalben efter att ha dundrat in i en stubbe. Och ett nackspärr... Måste nog beställa tid hos naprapaten.

27/5/07 11:50  
Anonymous Anonym said...

Ja - ta bort det illa kvickt, för det kommer att göra sig illa påmint om du har otur. Och det vill man nog inte med 6 km kvar...

27/5/07 12:03  

Skicka en kommentar

<< Home