tisdag, maj 29, 2007

Tisdagskortbacke (11 dagar kvar)

Jo, ni kan det nu... Tisdag=fotbollsträning och sen löpträning... Samma eviga hustle från maj till april (som Petter skulle uttryckt det).

I schemat var det uppvärmning och sedan korta backvändor... Det blir 14 vändor upp och ner för Högdalstoppen. NEEEJ... inte hela vägen till toppen... Bara uppförsbacken till foten av backen. Det är en 145 meter med en stigning på 10 meter. Varje sprint uppför tog 36-38 sekunder. Väldigt jämn fart med andra ord. Nedför var det mindre jämnt. Det varierade mellan 1:01 och till och med upp till 1:20 men jag antar att det var då jag drack vatten samtidigt... Oftast låg nedförssträckorna runt 1:08.

Det här var väldans kvant... Nu till kval... (not: undersökares fikonspråk)

Det var riktigt tryck i påkarna. Studs i dojan. Drag under galoscherna (smärtar mig att använda det uttrycket). Eller helt enkelt, ett sjujäklarns spring i benen. Det känns underbart att få ge sig ut och studsa uppför en backe när benen är så pigga. Jag kände mig som Tigger som bara studsar omkring... Det ger en sån sjujäkla kick mentalt och man skulle vilja ställa sig i fören och skrika ut att man är King of the world.