lördag, juni 02, 2007

400intervall (en vecka kvar)

Inttervallen under detta pass var lite längre och färre än under tidigare pass. Istället för 15*300m var det 8*400m. Jag råkade räkna fel så det blev bara 7. Det är svårt att att räkna ibland.

Tanken var att jag skulle göra några varv på Enskede IP men det var upptaget så jag hittade en cykelbana som var 200meter lång som jag sprang bort och vände. Iterationerna var tänkt att vara 84-88min per vända. Mina iterationer idag var 94, 87, 91, 101, 96, 97, 100. Jag tog det lugnt med flit och sen var det en vändning inräknat. Dessutom var det lite mer än 400m varje runda ser jag i analyserna. Så kan det gå...

I övrigt var det rikigt skönt att vara ute och springa idag. Benen var pigga och lätta. Det bådar gott... jag önskar att jag kunde dela med mig av den goda känslan. Buteljera en liter löpglädje och buda över till StoraEssingen till Niklas som behöver lite uppmuntran.

Imorgon och på måndag är det vila... Det kommer nog bli olidligt... men skönt... imorgon kunde man få gå en lätt promenad... Det kanske blir räddningen för mig.

I utrustningsfrågan har jag idag kommit till en insikt att det är väldans skönt att springa med mitt vätskebälte. Det ger ett stöd åt magen så den inte skumpar... Som en BH ungefär. BukHållare... Jag kommer nog att ha den på mig tror jag...

Men 7 dagar kvar är galet... Det är ju bara en vecka... Seulment une semaine...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

det närmar sig! det måste vara en otroligt mäktig känsla att få stå där på startlinjen efter alla dess månader av hårt slit...

hur gick det igår, fresten?

2/6/07 20:22  
Anonymous Anonym said...

Knappt 400 dagar till Maran!!

;)

Tackar för buteljen. Jag blandar den med päronvodka och baccardi razz.

2/6/07 22:41  
Anonymous Anonym said...

Tack Agneta,
Det gick utmärkt... Jag rockade...

Var så god Niklas!
Vilken mara menar du då. SM-08 är bara 363 dagar bort... Och det är inte alltför långt till Lidingöloppet och Åland ;-)

2/6/07 22:57  
Anonymous Anonym said...

Lidingö är ju ett sprintlopp ;)

Jag var ute efter SM08 - men orkade inte leta upp datumet. Övertränad, du vet ;)

Så jag tog i lite...

3/6/07 09:56  

Skicka en kommentar

<< Home