tisdag, juni 05, 2007

Tisdagsshopping (4 dagar kvar)

Igårkväll kunde jag inte hålla mig inne utan gav mig ut på en powerwalkrunda på 6km. Det började segt men efter några km fick jag fart på benen. Det kändes bra och var en otroligt skön promenad.

Rädd för en strålande gassande sol på lördag så gick jag iväg till Runners Store. Väl där inhandlade jag en vit keps. Jag köpte samma keps fast i svart för ett tag sedan. Den blev varm kan man säga. De hade extrapris på vita kepsar så jag tjänade 50 spänn. Dessutom passade jag på att inhandla mer sportdryck. På det hade de ett paketerbjudande där man fick flaska och dryck. Där tjänade jag 30 spänn. Tillsammans blev det 80kr. Vilket var vad lunchen kostade... Jag skulle äta en kolhydratfattig salladslunch, men det råkade bli PizzaHut istället... Jobbigt... Men ikväll är det omelett som gäller före fotbollen.

Det är match i Aspudden ikväll. Det är sista matchen för våren för killarna. Därefter blir det en löptur på 8km. Det ska bli skönt att få ge sig ut och testa benen efter lite vila. Det känns som om det finns lite studs i dojorna. Men jag hoppas det kan bli mer. Rapport kommer ikväll.

Jag håller på att sätta samman en checklista för veckans aktiviteter och vad som ska packas ner. Så här ser den ut så här långt.
  • Gammal mp3
  • Gel 3st
  • Tejp
  • Långben
  • Långärm
  • Tajts
  • Linne
  • Godis/bananer
  • Vattenflaska
  • Vätskebälte med sportdryckpulver
  • Asics Skor
  • Strumpor
  • Kallingar
  • Solglasögon
  • Keps
  • Nummerlapp och säkerhetsnålar
  • Skräp t-shirt
  • Vaselin
  • Garmin
  • Gammal mobil.
  • PM
  • Sopsäck

Have I forgot anything?

2 Comments:

Blogger Sten Berg said...

Skräp t-shirt lär inte behövas med tanke på prognosen.

5/6/07 15:49  
Anonymous Anonym said...

Gjorde precis mitt genrep inför maran, eller iaf det sista någorlunda långa passet. Kan säga att det var inte min dag. Riktigt tungt i värmen.

Men det kanske betyder att det istället är min dag på lördag. Man kan ju alltid hoppas. Lycka till med finslipningen inför loppet!

5/6/07 16:19  

Skicka en kommentar

<< Home